Recon Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg driver nå og funderer på å bytte mobilabn etter å ha hatt Chess King nesten mer eller mindre siden det kom. Men er skeptisk til disse "nye små" (ironisk nok, siden Chess var det dengang da). Når jeg legger inn min bruk på telepriser.no, så kommer MTU Fri og OneCall Faktura suverent best ut, og beste fra Chess er Premium, på 5. plass, en snau hundrings dyrere. Så er frågan om man kan stole på OneCall nå? MTU har jeg sett får litt juling her inne, men en kompis hadde nyss byttet til OneCall men kom seg raskt bort pga: - umulig å nå kundeservice (kunne umulig sitte mer enn to mann der mente han) - ikke døgnåpen sperretjeneste for sim, kun web, slik at da han ble frastjålet mobil nattestid, uten tilgang til "minside" passord, endte 600 i minus på bruk etter tyveriet. OneCall nektet å dekke siden han ikke hadde sperret, selv om de ikke har døgnåpen tjeneste. Frågan er - er det like ille ennå, og er det evt andre formildende eller skjerpende omstendigheter jeg burde vite om? Jeg ser de har senket gprs-prisene, men det bruker jeg knapt uansett. Lenke til kommentar
Emla Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har vært kunde hos One Call i over to år nå, og har ingen negative erfaringer. Hva gjelder kundeservice er det riktig at den ikke er bemannet 24/7. Allikevel har jeg opplevd å få mailsvar når jeg ikke har forventet det (i helgen). Har to andre erfaringer med kundeservice: En gang pr. telefon, fikk svar etter 2-3 min. En gang pr. mail, svar etter ca. 4 timer. Dette kan ihverfall jeg leve (godt) med. Når det gjelder sperring av SIM er det fler muligheter enn "mine sider" selvom dette tydeligvis er å anbefale da sperringen skjer umiddelbart: Hvordan sperrer jeg abonnementet for bruk? Sperr abonnementet selv via Mine Sider Den enkleste måten å sperre abonnementet på, er å logge inn på Mine sider og selv sperre abonnementet derfra. En sperre i nettverket påløper umiddelbart. Kontakt kundeservice for å få abonnementet sperret Du kan også kan du sperre abonnementet ditt ved å kontakte kundeservice på telefon 04300. Utenfor våre åpningstider kan du også sende en e-post til [email protected]. Sperring skal skje fra dagen etter at kundeservice har mottatt kravet, med mindre du selv angir et senere tidspunkt. One Call kan skriftlig bekrefte mottatt sperremelding til registrerte kunder. Å sperre abonnementet er ikke det samme som å si det opp, og abonnementet kan når som helst gjenåpnes ved å kontakte kundeservice. Trenger du et nytt SIM-kort, bestiller du dette ved å kontakte kundeservice. Ved gjenåpning av abonnement etter sperring kan det påløpe gjenåpningsgebyr i henhold til gjeldende prisliste. Lenke til kommentar
basip Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Har selv nylig byttet fra Chess King til OneCall. Har også vært King-kunde i evigheter og vært godt fornøyd. Det som tippet meg over på OneCall var at dataprisen deres er 5 kr pr MB mot Chess sine 14! Dette utgjorde store deler av mine regninger hos Chess. Erfaringer så langt er: Helt OK. Ikke mer, ikke mindre. Simkort ble aktivert når det skulle og jeg kan ringe/sende meldinger som normalt. Eneste jeg har å pirke på er at SIM kortet de bruker er litt spesielt virker det som. iPhonen min liker det ikke helt med tanke på hvordan kontaktene vises, og jeg måtte mikke og mekke litt for å få edge til å virke. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Uansett hva du gjør, hold deg unna MTU, det er fremdeles altfor ustabilt; sms som ikke kommer frem, manglende dekning osv. Lenke til kommentar
trampoline Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Helt enig. Ligg langt unna MTU. Har vært der noen uker nå og flytter tilbake til OneCall. Jeg må betale for GPRS der, men de har ihvertfall tjenesten. Elendig dekning selv i Oslo sentrum med MTU og deres GPRS er sørgelig treg (for de som får det inn...ikke jeg da min mobil er en moderne Symbian). På Telepriser.no kommer de to selskapene nesten likt ut så da er valget egentlig ganske enkelt. OneCall fungerer. Og til høsten roamer de med Telenor og ikke Netcom som idag. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Ok, men konsensusen er at OneCall er kurant, ikke noe humbug-tøys? Ikke noe spesifikt jeg bør være på vakt for der? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Du må passe på å opprette e-postfaktura etter at du har bestilt abonnement hos One Call. Korleis ein gjer dette, hugsar eg ikkje. Papirfaktura kostar 35 kr. eller noko slikt. Elles vil eg anbefale å opprette avtalegiro i tillegg. Då vil du få e-post i god tid før forfall, og så kan du gløyme heile greia, så sant du har pengar på konto då. One Call Faktura er eit greit abonnement for den som ringer lite, men ein skal heller ikkje gløyme at spesialnummer (800, 815 osv.) ikkje er med i gratisminutta. Her er nok One Call ikkje av dei verste, medan ein derimot vert flådd av MTU. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Du velger om du vil ha fakutra via e-post eller via Posten gjennom bestillingsprossessen på OneCall.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå