Gå til innhold

Vil denne PC- en duge?

Anbefalte innlegg

Sant skal være sagt; jeg har ikke peiling på Hardware. Prøver å sette meg inn i ting nå, så skal en kompis bygge en PC til meg til høsten. Prisen på denne ble rundt 7700 kr. Dog skal det muligens gjøres noen endringer, og der kanskje noe jeg mangler som ikke er tatt med på listen nedenfor.

Tror dere denne her vil kunne kjøre spill som Warhammer Online og Age of Conan med god FPS? Er det noe som bør gjøres anderledes?

Strømforsyning - Antec EartWatts 500W, ATX

Hovedkort- Asus P5E3 WS PRO, X38, Socket-775, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

RAM - Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 2GB, DHX, Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL7-7-7-20

Prosessor - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Harddisk Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Grafikkort - XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP

Kabinett - APLUS Twin Engine sort, side og front med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning)

Listen inneholder de viktigste tingene. Vil disse gjør min PC til en sterk spill- PC?

Takk for svar.

Endret av Ispep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sant skal være sagt; jeg har ikke peiling på Hardware. Prøver å sette meg inn i ting nå, så skal en kompis bygge en PC til meg til høsten. Prisen på denne ble rundt 7700 kr. Dog skal det muligens gjøres noen endringer, og der kanskje noe jeg mangler som ikke er tatt med på listen nedenfor.

Tror dere denne her vil kunne kjøre spill som Warhammer Online og Age of Conan med god FPS? Er det noe som bør gjøres anderledes?

Strømforsyning - Antec EartWatts 500W, ATX

Hovedkort- Asus P5E3 WS PRO, X38, Socket-775, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

RAM - Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 2GB, DHX, Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL7-7-7-20

Prosessor - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Harddisk Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Grafikkort - XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP

Kabinett - APLUS Twin Engine sort, side og front med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning)

Listen inneholder de viktigste tingene. Vil disse gjør min PC til en sterk spill- PC?

Takk for svar.

Tror det systemet vil kjøre AOC og WO med en grei fps. DU kommer iallefall ikke til og få noen problemer med Prosseroren eller grafikkortet

Lenke til kommentar

DVD-brenner/leser er jo viktig å ha. Vifter, evt. kjøleutstyr må du å ta med.

Jeg kjører E8400 og 9800gtx på mitt nåværende oppsett. Greier Crysis på high uten lagg.

Så ut som et bra oppsett:)

Edit: High, ikke full :p

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar

Nja, spørs hva målene hans er da...

Skal han ha en PC som kjører AoC og lignende trenger han jo ikke noe mer enn det der for at det skal funke bra, men hvis han heller lager et oppsett til høsten får han jo noe bedre til samme pris.

Så det jeg vil si er: Skal du ha PCen nå, bestill, skal du ha den til høsten ville jeg ventet med å lage et oppsett til rett før du skal ha det.

Holder selv på med et oppsett nå som jeg skal bestille om 2 uker, og vet at prisen trolig vil synke noe (siden det kommer nye GPUer straks) allerede innen da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Velger å gi min gamle tråd en liten bump, i stedet for å opprette en ny en.

Jeg har bestemt meg for å droppe dette med å bygge en PC. Ja, jeg kan sikkert spare et par tusenlapper her, men jeg gidder rett og slett ikke å bestille delene hver for seg for så å få en kompis til å sette dem sammen.

Derfor har jeg valgt å gå for denne - Komplett Gamer i25 - Creative edition.

Er det noen som har erfaringer med denne PC- en? Nå tilbyr de et Radeon HD 4780 kort istedet for Nvidia 800 GT(X?) som de hadde før. Burde jeg heller velge et annet kort?

Samtidig står det at det følger med ekstra lydkort etc, men jeg har valgt å velge vekk det 5.1 høytallersettet som følger med. Vil det da lønne seg og ta med et ekstra lydkort om jeg bare skal holde meg til mitt 2.1 høytalersett? Kommer sikkert til å bruke et headset mye av tiden uansett.

Innspill og tips mottas med stor takk. :)

Lenke til kommentar
Velger å gi min gamle tråd en liten bump, i stedet for å opprette en ny en.

Derfor har jeg valgt å gå for denne - Komplett Gamer i25 - Creative edition.

Jeg tror jeg har den, eller en nesten identisk en. Det er en veldig grei PC. Kabinettet kjøler som det ikke var en dag i morgen. Og det bråker heller ikke for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...