Lurvefranzen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Sant skal være sagt; jeg har ikke peiling på Hardware. Prøver å sette meg inn i ting nå, så skal en kompis bygge en PC til meg til høsten. Prisen på denne ble rundt 7700 kr. Dog skal det muligens gjøres noen endringer, og der kanskje noe jeg mangler som ikke er tatt med på listen nedenfor. Tror dere denne her vil kunne kjøre spill som Warhammer Online og Age of Conan med god FPS? Er det noe som bør gjøres anderledes? Strømforsyning - Antec EartWatts 500W, ATX Hovedkort- Asus P5E3 WS PRO, X38, Socket-775, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16 RAM - Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 2GB, DHX, Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL7-7-7-20 Prosessor - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Harddisk Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM Grafikkort - XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP Kabinett - APLUS Twin Engine sort, side og front med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning) Listen inneholder de viktigste tingene. Vil disse gjør min PC til en sterk spill- PC? Takk for svar. Endret 10. juni 2008 av Ispep Lenke til kommentar
Flamme73 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Sant skal være sagt; jeg har ikke peiling på Hardware. Prøver å sette meg inn i ting nå, så skal en kompis bygge en PC til meg til høsten. Prisen på denne ble rundt 7700 kr. Dog skal det muligens gjøres noen endringer, og der kanskje noe jeg mangler som ikke er tatt med på listen nedenfor. Tror dere denne her vil kunne kjøre spill som Warhammer Online og Age of Conan med god FPS? Er det noe som bør gjøres anderledes? Strømforsyning - Antec EartWatts 500W, ATX Hovedkort- Asus P5E3 WS PRO, X38, Socket-775, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16 RAM - Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 2GB, DHX, Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL7-7-7-20 Prosessor - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Harddisk Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM Grafikkort - XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP Kabinett - APLUS Twin Engine sort, side og front med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning) Listen inneholder de viktigste tingene. Vil disse gjør min PC til en sterk spill- PC? Takk for svar. Tror det systemet vil kjøre AOC og WO med en grei fps. DU kommer iallefall ikke til og få noen problemer med Prosseroren eller grafikkortet Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Det får jeg håpe. Er det noe dere ser kunne vært forbedret, som ligger i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) DVD-brenner/leser er jo viktig å ha. Vifter, evt. kjøleutstyr må du å ta med. Jeg kjører E8400 og 9800gtx på mitt nåværende oppsett. Greier Crysis på high uten lagg. Så ut som et bra oppsett:) Edit: High, ikke full Endret 10. juni 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis det du har valgt ut der koster 7700 nå og du skal ha den først til høsten ville jeg ventet med å lage et oppsett:P Tror nok prisene på det meste vil synke en del og da vil jo dataen bli billigere. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Godt mulig prisene senkes til høsten, ja. Uansett syntes jeg ikke 7700 kroner er noe dyrt om man får en god PC som kan kjøre spill som AoC. Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Prisene vil nok synke til høsten, men da er det gjerne kommet noe annet en bare må ha. Dermed ble det ikke noe billigere, bare bedre og en lang ventetid... Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Nja, spørs hva målene hans er da... Skal han ha en PC som kjører AoC og lignende trenger han jo ikke noe mer enn det der for at det skal funke bra, men hvis han heller lager et oppsett til høsten får han jo noe bedre til samme pris. Så det jeg vil si er: Skal du ha PCen nå, bestill, skal du ha den til høsten ville jeg ventet med å lage et oppsett til rett før du skal ha det. Holder selv på med et oppsett nå som jeg skal bestille om 2 uker, og vet at prisen trolig vil synke noe (siden det kommer nye GPUer straks) allerede innen da. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Velger å gi min gamle tråd en liten bump, i stedet for å opprette en ny en. Jeg har bestemt meg for å droppe dette med å bygge en PC. Ja, jeg kan sikkert spare et par tusenlapper her, men jeg gidder rett og slett ikke å bestille delene hver for seg for så å få en kompis til å sette dem sammen. Derfor har jeg valgt å gå for denne - Komplett Gamer i25 - Creative edition. Er det noen som har erfaringer med denne PC- en? Nå tilbyr de et Radeon HD 4780 kort istedet for Nvidia 800 GT(X?) som de hadde før. Burde jeg heller velge et annet kort? Samtidig står det at det følger med ekstra lydkort etc, men jeg har valgt å velge vekk det 5.1 høytallersettet som følger med. Vil det da lønne seg og ta med et ekstra lydkort om jeg bare skal holde meg til mitt 2.1 høytalersett? Kommer sikkert til å bruke et headset mye av tiden uansett. Innspill og tips mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Velger å gi min gamle tråd en liten bump, i stedet for å opprette en ny en. Derfor har jeg valgt å gå for denne - Komplett Gamer i25 - Creative edition. Jeg tror jeg har den, eller en nesten identisk en. Det er en veldig grei PC. Kabinettet kjøler som det ikke var en dag i morgen. Og det bråker heller ikke for mye. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Godt å høre. Høyt støy er noe jeg kan klare meg uten. Det jeg vil oppnå med det første er å kunne kjøre World of Warcraft på høy grafikk med fin FPS- flyt når jeg spiller med 25 andre folk. På min PC har jeg 11 FPS i raids (om noen vet hva det er) - ikke optimalt med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå