Gå til innhold

Ny PC - Operativsystem vil ikke installeres!

Anbefalte innlegg

Akkurat ordnet meg ny PC. Jeg har flere forskjellige operativsystemer som jeg har kjøpt oppover årene.

Jeg prøvde først å installere Vista 64bit. Da frøs PCen imens den grønne prikken i loading screen gikk frem og tilbake. Plutselig stoppet den og stod bom stille i flere minutter før jeg gav opp og rebootet.

Derreter prøvde jeg å installere Vista 32bit. Nå kom jeg meg helt til der bakgrunnsbildet vises og jeg kan se en mus midt på skjermen med timeglass over. Sånn stod den i 20 minutter før jeg gav opp og rebootet.

Så prøvde jeg XP professional 32bit. Jeg kom meg til den delen av installasjonen hvor det står "Setup is copying files"

Den kom seg til 4%. Slik stod den (frøset tror jeg) i over 15 minutter til jeg gav opp og rebootet.

Nå prøver jeg en exp versjon jeg fikk av en kamerat som heter "XP ultimate edition by johnny"

Den kom seg dit den forrige XP installasjonen kom seg, men til 8% denne gangen. Slik har den stått nå i 10 minutter. Jeg skal slå den av når det har gått 20 min og jeg er sikker på at det ikke fungerer.

Far min kommer meg XP 64bit senere i dag som jeg skal prøve, men grunnen til at jeg lager denne tråden er for å spørre

HVORFOR I HÆLVETE VIL INGEN AV DISSE OS'ENE FUNGERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alle har blitt installert og brukt før. Ingen av dem er OEM!

Er det noe med PCen? Jeg har satt den sammen selv.

Er dette et kjent symptom for noe?

Trenger alle svar og hint jeg kan få - thanx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som det er noe som er defekt på pc'ens innvoller, har du prøvd å kontakte support for din pc?

vet ikke om dette kan være til hjelp (tror du ikke vil prøve uansett), last ned linux ubuntu live-cd, på denne cd kan du kjøre operativsystemet direkte fra cd og la være hele harddisken., eller du kan installere linux får å se om dette funker og slette linux etter på.

vet ikke om dette kan vise at de cd'ene du bruker er defekte

Lenke til kommentar

Kom til rundt 95% av formateringen med fattern sin XP 64bit CD (som foresten var brent ut på ei CD plate) før denne meldinga poppa opp. Det er mulig denne meldinga poppa opp etter formateringa; jeg var ikke i rommet for øyeblikket

Error-Formatering.jpg

Kan noen vennligst forklare hva i ***** som foregår før jeg klikker fullstendig og kaster en 10.000 kroners splitter ny PC rett ut vinduet?

Lenke til kommentar

Da memtest kom til pass 5% Test 9% Test #7 "Random number sequence" hoppet errors opp til 79872...

Tar gjerne mot noen som helst hint om hva jeg skal gjøre

EDIT: Test 17% - 117760 errors...

EDIT: Test 20% - 125952 errors...

EDIT: Kan dette bety at rammen står i feil par spor eller ikke er ordentlig trykt nedi eller noe? Eller at det er fett fra fingrene mine på gullsiden av rammen? Svar plz!

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Tok ut ett av minnekortene. PCen frøs fremdeles når jeg prøvde å installere. Dermed byttet jeg minnekort, og da fungerte det! Jeg er nå en lykkelig mann med Vista 64bit (men med bare 2 gig ram)

Jeg skal sende inn brikkene og få nye.

En siste ting bare (of topic) :

Skjermkortet mitt er av typen GeForce 9800 GTX - Den har to hull til strøm oppå. Skal jeg sette en strømledning i begge hullene? ( jeg får bare 1 fps i company of heroes, så jeg regner meg at kortet får for lite strøm)

Spør bare før jeg gjør noe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...