Gå til innhold

Nettverksproblemer i Vista Home Premium

Anbefalte innlegg

Sliter oe internasjonalt nå.. trøbbel uten like med nettverk i vista.

Det har seg slik at problemene egentlig begynte for 3 uker siden.. Har vært borte de siste helgene og da har jeg slått av maskinen før helga og slått den på igjen søndagskveld når jeg er kommer tilbake.

Maskinen og nettverket fungerte fint før jeg dro 1. helga.. maskinen gjøres strømløs med en kontaktpad med bryter..

Slår på maskinen igjen søndags kveld og skal koble meg til internett.. men globen på nettverksikonet kommer ikke frem, og det står bare ukjent nettverk, maskinen klarer ikke å identifisere nettverket virker det som.

Jeg sjekker modemet, telenor speedtouch st780wlt, slår det av og på, resetter det osv.. uten at det hjelper. Prøver å koble meg til nett med telefonen, og det fungerer fint, fyrer igang laptopen og kobler meg til internett via trådløst uten problem. Stasjonær pc`en er koblet til via kablet nettverk

Så.. prøver diverse ting.. prøver å deaktivere nettverkskortet som er integrert på hovedkortet, men dette viser seg å være vanskelig.. maskinen står bare å henger. Prøver å reparere nettverket via Vista sin egen funksjon, uten hell, prøver å avinstallere nettverkskortet uten at det heller går..

Starter maskinen i sikkermodus og avinstallerer nettverkskortet, starter så på nytt igjen i vanlig modus og lar maskinen finne enheten igjen, men igjen så fungerer det ikke. Prøver noen restarter til, og vips.. så fungerer det av en eller annen grunn.

Dette fungerte 2. helga jeg også var borte.

Men sist helg jeg kom opp igjen på søndagskveld var det igjen dødt. Gjorde samme fremgangsmåte som de tidligere.. men nå fungerte det ikke.

Har omentrent prøvd alt som jeg kan komme på..

Til slutt monterte jeg inn ett trådløst nettverkskort, dette fungerer greitt av og til.. men har til tider store problemer med å kjenne igjen nettverket, men fungerer stort sett greitt.. men kommer meg ikke på MSN.

Fyrer igang en 3. maskin.. denne har Windows XP, og her fungerer det kablede nettverket helt utmerket uten noen som helst problemer.

Så hva i huleste er det som skjer? har installert nyeste drivere fra nvidia.com.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...