Gå til innhold

Når man underskriver...

EsAa

Anbefalte innlegg

Hei!

På skolen i dag måtte jeg underskrive på et brev en beklagelse overfor sensor som hadde følet seg truet av elevene i klassen min etter eksaminasjonen. En del av elevene hadde kranglet og bannet til sensor. Men jeg og TRE andre hadde ikke gjort, men ble likevel kalt inn for å signere. Var det riktig da av meg å signere noe jeg egentlig ikke har gjort? Dumma jeg meg veldig ut??

For det første så ble ALDRI foreldrene våres informert om hendelsen eller om at vi måtte signere på brevet. Det jeg lurer på er om jeg skal spørre om at rektor skriver et brev til meg og foreldrene mine der jeg ble pålagt å skrive under på brevet UTEN at jeg i det hele tatt hadde gjort noe galt. Går det ann å spørre om det? Jeg føler at jeg ble tvunget til det, og både medelver, læreren min sier at jeg ikke gjorde noe galt...

Takker for svar!!

Zuv

Endret av Zuvijin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjelder vel forsåvidt ikke forbrukerrett?

Uansett, så skal man kun signere på noe man er helt enig i og kan stå helt og fullt for. Det er fullt mulig å spørre lærer og rektor om å bekrefte at du ikke har gjort noe galt, selv om denne saken ikke virker særlig alvorlig.

Lenke til kommentar

Ok! Takk for svar og beklager feil forum. Ekke helt kjent her enda. ^^ Uansett så hvis hun neker å å skrive under på at jeg ble pålagt, så kan vel jeg annulerer det jeg har skrevet under på. Rektor har ikke sendt brevet "vi" skrev under på enda...

Btw..går kanskje under skoleforumet, men blir anmerkninger du har fått sendt videre til neste skole. Alstå videregående eller er det bare orden- og atferdskarakteren som blir sendt?

Zuv

Endret av Zuvijin
Lenke til kommentar
"Bare" og "bare". Det er en prinsippsak. Når lærerne innrømmer at han ikke var med på det så skal han slippe å unnskylde seg for noe han ikke har gjort.

Ja selvfølgelig. Som nevnt lenger opp bør man ikke skrive navnet sitt på noe man ikke står for. Jeg mener bare at det er en beklagelsesak, sånn at det ikke er nødvendig at foresatte signerer på vegne av poden.

Lenke til kommentar

Riktig! Jeg ble mer eller mindre tvunget føler da jeg! Ordner det opp i morgen...skal fjerne meg selv eller be om en garanti der jeg ikke for noen konsekvenser. Stoler ikke på muntlig ord fra rektor!

Men takker for svar folkens!

Lenke til kommentar
Ja selvfølgelig. Som nevnt lenger opp bør man ikke skrive navnet sitt på noe man ikke står for. Jeg mener bare at det er en beklagelsesak, sånn at det ikke er nødvendig at foresatte signerer på vegne av poden.
Ah... Jeg missforstod jeg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...