hannis-91 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 hei:) Jeg har et lite problem med ktm exc 125 min. Når jeg kjører så kommer det ekstremt mye olje ut av potta. Det renner og spruter olje når man gir gass. Jeg har testet med 1,5 % olje til %3 oppi bensinen men det kommer fortsatt masse olje ut. Lurer på om det er dysa som er problemet. hørt at høyde spiller inn på dyse.. bor på 820 m over havet.. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Tror ikke meter over havet har noe som helst å si på dysa.. Det første som slo meg var kanskje at du har slitte stempelringer? Hvor lenge har du kjørt på det stempelet du har nå? Det skal vel skiftes stempel ganske ofte på EXC'en.. Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Tror ikke meter over havet har noe som helst å si på dysa.. Det første som slo meg var kanskje at du har slitte stempelringer? Hvor lenge har du kjørt på det stempelet du har nå? Det skal vel skiftes stempel ganske ofte på EXC'en.. jeg har kjørt 40 mil:S dette problemet har vært siden jeg startet.. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Nei da er jeg ikke sikker på hva det kan være.. Spør på Mopedportalen.com, der får du sikkert svar Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Har du sett i instruksjonsboka? Pleier ofte å stå en tabell med anbefalt dyse etter hvor mange meter over havet du er. Står hvertfall sånn i boka til husqvarnaen min. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Scooteren min (50cc 2-takt) siklet også litt væske ut av potta under innkjøringen (første 50 mil). Etter ca. 60 mil var det helt borte, aldri sett en dråpe komme ut av potta igjen. Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Scooteren min (50cc 2-takt) siklet også litt væske ut av potta under innkjøringen (første 50 mil). Etter ca. 60 mil var det helt borte, aldri sett en dråpe komme ut av potta igjen. min Honda MTX. hadde 80ccm malossi på den ;D.. kjørte med 1.5dl-5l blanding på den. var nesten ikke olje i det heletatt. kun visst du lå under 6000Rpm over lengre tid. kom rundt 11000 så var det ingenting olje =) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Måtte blande manuelt du da, jeg har separat oljetank Kan godt hende den fikk ekstra olje i begynnelsen da siden det var innkjøring? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvilken olje bruker du? Regner med du har ordntlig 2-takts olje? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg brukte Shell delsyntetisk en stund. Gikk over til Mobil helsyntetisk, ikke noe sikling etter det. Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Hvilken olje bruker du? Regner med du har ordntlig 2-takts olje? har skikkelig olje.. drit dyr så det er vel kvalitet Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Og du er sikker på at det faktisk er 2-takts olje? 2-takts olje er laget slik at den skal forbrenne i sylinderen, det er ikke 4-takts olje. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 I værste fall er det simringene på veiva som begynner å bli dårlig og at det derfor kommer litt olje inn i sylinderen fra girkassa Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Og du er sikker på at det faktisk er 2-takts olje?2-takts olje er laget slik at den skal forbrenne i sylinderen, det er ikke 4-takts olje. ja det er 2 taks olje Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 I værste fall er det simringene på veiva som begynner å bli dårlig og at det derfor kommer litt olje inn i sylinderen fra girkassa Allerede når kjøretøyet er såpass nytt som trådstarters? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg ville sjekket pluggen for å se om du har god forbrenning. Ta deg en liten tur slik at motoren blir god og varm, og skru ut pluggen og samenlikn med dette: http://www.aa1car.com/library/reading_spark_plugs.jpg Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det kommer mye eksos og olje av potta på exc sånn er det bare Du hører vell ikke noe kutting på turtall eller annet når du kjører? Går slik den skal? Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Det kommer mye eksos og olje av potta på exc sånn er det bareDu hører vell ikke noe kutting på turtall eller annet når du kjører? Går slik den skal? nei:S går som den skal:) Lenke til kommentar
sjursen802 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 hei:) Jeg har et lite problem med ktm exc 125 min. Når jeg kjører så kommer det ekstremt mye olje ut av potta. Det renner og spruter olje når man gir gass. Jeg har testet med 1,5 % olje til %3 oppi bensinen men det kommer fortsatt masse olje ut. Lurer på om det er dysa som er problemet. hørt at høyde spiller inn på dyse.. bor på 820 m over havet.. Det problemet der er fakktisk ganske vanlig på KTM Det har vertfall ingenting med dysa å gjøre.,,, viss du har den på service så ser de hva problemet er Lenke til kommentar
PlsHjelpMeg Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Sjekk om simmeringen ved veiva er gåen, da fårdu olje ut av eksosen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå