Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvorfor kommer det så mye olje ut av potta?

Anbefalte innlegg

hei:)

Jeg har et lite problem med ktm exc 125 min. Når jeg kjører så kommer det ekstremt mye olje ut av potta. Det renner og spruter olje når man gir gass. Jeg har testet med 1,5 % olje til %3 oppi bensinen men det kommer fortsatt masse olje ut. Lurer på om det er dysa som er problemet.

hørt at høyde spiller inn på dyse.. bor på 820 m over havet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke meter over havet har noe som helst å si på dysa..

Det første som slo meg var kanskje at du har slitte stempelringer?

Hvor lenge har du kjørt på det stempelet du har nå? Det skal vel skiftes stempel ganske ofte på EXC'en..

jeg har kjørt 40 mil:S

dette problemet har vært siden jeg startet..

Lenke til kommentar
Scooteren min (50cc 2-takt) siklet også litt væske ut av potta under innkjøringen (første 50 mil).

Etter ca. 60 mil var det helt borte, aldri sett en dråpe komme ut av potta igjen.

min Honda MTX. hadde 80ccm malossi på den ;D.. kjørte med 1.5dl-5l blanding på den. var nesten ikke olje i det heletatt. kun visst du lå under 6000Rpm over lengre tid. kom rundt 11000 så var det ingenting olje =)

Lenke til kommentar
hei:)

Jeg har et lite problem med ktm exc 125 min. Når jeg kjører så kommer det ekstremt mye olje ut av potta. Det renner og spruter olje når man gir gass. Jeg har testet med 1,5 % olje til %3 oppi bensinen men det kommer fortsatt masse olje ut. Lurer på om det er dysa som er problemet.

hørt at høyde spiller inn på dyse.. bor på 820 m over havet..

Det problemet der er fakktisk ganske vanlig på KTM

Det har vertfall ingenting med dysa å gjøre.,,, viss du har den på service så ser de hva problemet er

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...