Gå til innhold

Server 2003: Fellesområde og rettigheter!

TiduZ

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha eksamen på torsdag, så satt meg derfor ned med server 2003 idag for å repetere. Jeg fikk till det meste, men fellesområdene fikk jeg over hode ikke til!

Jeg har nå 2 brukere i hvert sitt OU som skal ha hvert sitt fellesområde (hjemmeområder har dem allerede, og disse funker) som de etter hvert skal bruke for å dele filer med brukere av samme OU uten at noen fra det andre OU'et ser disse. Jeg har delt mappene, mekka logon script (som er plassert i rett mappe ;)) og har satt noe all av samme rettighetene for fellesområdene som jeg har for hjemmeområdene. Jeg har nå delt inn brukerne i grupper, slik at jeg lett kunne gi rettigheter til gruppene i stede for hver enkelt bruker. men av en eller annen grunn får jeg ikke opp fellesområdene når jeg logger på domenet! Om noen kunne hjelpet meg å feilsøke / gi rett oppskrift for rettigheter hadde det vært topp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir oss ikke akkurat mye å gå ut ifra her da. Litt mer info om hvilke rettigheter du har satt og logonscriptet hadde jo vært kjekt.

Sjekk at rettighetene er riktige ved å bytte mellom brukere som har tilgang/ikke tilgang og prøv å komme inn på og skrive til sharet. Hvis det fungerte slik som det skulle må du sjekke logonscriptet. Har du forresten lagt til i GPO at scriptet skal kjøre som logonscript?

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det meste på selve share-punktet, alt fra å ha fulle rettigheter for "domene/users" til å kutte bort denne i NTFS rettighetene og legge inn rettighetene for gruppene på hver av fellesmappene. Synes dette er rart, har fått det til før..

Lenke til kommentar

Så du kommer inn som brukerne bare at de ikke får mappet opp nettverksdrevet? Du kan jo prøve å kjøre scriptet manuelt som en av brukerne og se om det fungerer. Men, ja høres ut som noe rettigheter opplegg. Du har change+read på share-permissions på everyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...