Gå til innhold

Thermal protection på P4 fungerer faktisk VELDIG bra.. :)

TomasK

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt endel problemer med maskinen min, spesielt at den har kommet med pipelyder og rebootet etter en stund. Har egentlig ikke reflektert stort over det, kunne gjerne spille i flere timer uten at det skjedde noe og hvis det først begynte å pipe, så rebootet jeg og alt fungerte perfekt i flere timer igjen.

Her i går skjedde det igjen, maskinen begynte å pipe og jeg slo av maskinen. F*e, tenkte jeg og åpnet pc'en, slo på og oppdaget av cpu-vifta IKKE gikk rundt! Kjøleribba holdt også en rimelig høy tempratur.. Kom da plutselig til å tenke på en liten ting.. For ca. 3 måneder siden kjøpte jeg en ny cpu kjøler... og gjett hva jeg hadde gjort.. nemlig glemt å sette i strømkontakten til den.. :)

Ganske utrolig egentlig.. Ikke er jeg noen pro-P4 fan, men akkurat dette her imponerte meg litt! Tror ikke jeg gidder å bytte ut HK+CPU med AMD stasj alikevel nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amd har samme funksjon. Men den bare slår seg av hvis det blir for varmt. Intel setter ned hastigheten i tillegg. (ved ca 70c )

MEN: rekker den å slå seg av før den svir seg? Tør DU å koble av vifta på din XP1700+ og sjekke? Jeg gjør IKKE det med min XP2100+.. :)

Lenke til kommentar
Amd har samme funksjon. Men den bare slår seg av hvis det blir for varmt. Intel setter ned hastigheten i tillegg. (ved ca 70c )

MEN: rekker den å slå seg av før den svir seg? Tør DU å koble av vifta på din XP1700+ og sjekke? Jeg gjør IKKE det med min XP2100+.. :)

bare for å si noe her

det skjer fort

broren min skjedde det med og cpuen brant hehe

Lenke til kommentar

Om du har et forholdsvis nytt HK så funker dette helt fint. Jeg har til og med startet pc´n uten kjøleribba på. det gikk ca 2 sekunder så slo den seg bare av.. prøvde gjentatte ganger. Om noen har svidd en AMD cpu som er palomino eller nyere så er det HK sin feil. ( eller deres for å ha kjøpt det ræva HK ) :)

Lenke til kommentar

5 minutter er en stund ja.. Men jeg har kjørt min 2,4 i 3 måneder jeg da, uten vifte. :) Og jeg har ikke merket noen spesielt dårlig hastighet for jeg har kjørt 3Dmark 2001 (og 2003) og fått den poengsummen jeg skal ha i forhold til hardwaren. Så det er jo litt spesielt akkurat det da.

Skal nevnes at jeg testet en tbird 800 uten vifte og den sto på i en halvtime. Etter å ha brukt et kvarter på å kjøle ned kjøleribba i frysen og montert det opp igjen, så fungerte alt greit som før. Levetiden ble sikkert betraktlig redusert men..

Lenke til kommentar
Joda, men jeg har en palomino, så det så! :) Vet du hva prosessoren din kjørte på? Regner med hastigheten ble skrudd ned.

Tydeligvis ikke så veldig langt ned, for jeg kjørte 3Dmark i går uten vifte på etter å ha spilt CS i to timer... og jeg fikk over 14000 poeng. Så det er tydelig at hastigheten ikke har droppet. Jeg vil anslå tempen til å ligge på rundt 70 grader, for jeg satte BIOS til å gi meg klar beskjed når den traff 75 grader.. først DA begynner det å pipe. Nå har jeg forresten 5 kabinettvifter også, så det hjelper jo litt da. :)

Lenke til kommentar
Om du har et forholdsvis nytt HK så funker dette helt fint. Jeg har til og med startet pc´n uten kjøleribba på. det gikk ca 2 sekunder så slo den seg bare av.. prøvde gjentatte ganger. Om noen har svidd en AMD cpu som er palomino eller nyere så er det HK sin feil. ( eller deres for å ha kjøpt det ræva HK ) :)

trur du er en liten løyner jeg :) testa dette med en xp1800 og tok ikke 0.2sek før jeg så det røyk av den.herpa seff. den funksjonen funker ikke på mitt hk selv om det er av typen som støtter det. mulig hvis vifts stopper men ikke nappe av kjøleribba. eller starte uten

Lenke til kommentar

trur du er en liten løyner jeg :) testa dette med en xp1800 og tok ikke 0.2sek før jeg så det røyk av den.herpa seff. den funksjonen funker ikke på mitt hk selv om det er av typen som støtter det. mulig hvis vifts stopper men ikke nappe av kjøleribba. eller starte uten

Du kaller ikke meg løyner bare for at HK ditt suger :). Jeg sa HVIS HK støtter det.. og det gjør tydligvis ikke ditt.. Jeg har kjørt UTEN kjøleribbe, og ikke bare uten vifte, og den bare stopper igjen øyblikklig. Dette er gjort med HK som du ser i sig... merkelig nok, for det suger hardt.

Lenke til kommentar

Hvem som gidder å teste noe slikt da? :lol: Seriøst?

Lenke til kommentar

Hvem som gidder å teste noe slikt da? :lol: Seriøst?

Det som egentlig skjedde var vel at jeg hadde flyttet på boxen og kjølern hadde detti av.. når jeg skulle slå den på så bare skrudde den seg av igjen.. trodde det var dårlig kontakt og prøvde igjen, og igjen før jeg åpnet kassa og fant kjøleribba hengende.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg har en palomino, så det så! :) Vet du hva prosessoren din kjørte på? Regner med hastigheten ble skrudd ned.

Tydeligvis ikke så veldig langt ned, for jeg kjørte 3Dmark i går uten vifte på etter å ha spilt CS i to timer... og jeg fikk over 14000 poeng. Så det er tydelig at hastigheten ikke har droppet. Jeg vil anslå tempen til å ligge på rundt 70 grader, for jeg satte BIOS til å gi meg klar beskjed når den traff 75 grader.. først DA begynner det å pipe. Nå har jeg forresten 5 kabinettvifter også, så det hjelper jo litt da. :)

3dmark måler ikke cpu, den måler 3d, altså grafikkortet ditt. Får ca samme score om du har en 2,4 eller en p3 800.. skiller kanskje litt, men ikke så mye. Spesiellt i spill merker du ikke store forskjellen. Med R9700 Pro i en p4 2,4 og en p3 800 vil det kanskje skille 20 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...