Trazzer Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Hei! Hvordan oppgraderer jeg biosen, slik at jeg kan kjøre E8400 prosessoren? Mvh. Trazzer EDIT: Bios: AMI (American Megatrends inc) Hovedkort: Asus P5N32-SLI-Deluxe CPU: Intel Pentium D 3.0GHz Skulle vell kanskje posta denne på "Hovedkort" Endret 10. juni 2008 av Trazzer Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Stikk til hjemmesiden og finn hovedkortet ditt, last ned nyeste og resten står i manualen. Asus har vel 2 måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
Trazzer Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 ok! Har vert på Asus sin hjemmeside nå! Lasta ned ett programm som skulle oppgradere bios! Men etter jeg kjørte det så kommer bare "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key" Har prøvd å sette i cden som fulgte med ausus kortet, men det hjalp ikke... Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg inn igjenn i windows? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Du må sette inn den disketten/cden/minnepenned du lagret bios oppdateringen på. Lenke til kommentar
Trazzer Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 ok! Har den fila en .ROM fil. Brente den rett på en cd, har også prøvd med minnepenn... Må ikke gjøre noe ekstra enn å bare brenne den på en cd? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 1.Last ned bios update'n 2.Last ned "Asus updater" og kjør den, finn bios update og kjør den. Reboter, og wolla, oppdatert og sett E8400 på plass. Lenke til kommentar
Trazzer Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 1.Last ned bios update'n2.Last ned "Asus updater" og kjør den, finn bios update og kjør den. Reboter, og wolla, oppdatert og sett E8400 på plass. Det var det jeg gjorde, men etter jeg reboota kom denne meldingen frem: "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key".. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Etter boot må du vel sette harddisk boot til nr 1 igjen? Lenke til kommentar
Trazzer Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Gjort det.... samme meldingen kommer opp Lenke til kommentar
Trazzer Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Tror jeg bare må formatere pcen... Tror ikke hovedkorte kan kjøre CPUen eller, trodde det funka så lenge det bare var samme socket, men der ser det ut som jeg tok feil... Har sjekka biosen, og den ser ut til å vere oppdatert. Men når jeg bytter CPU, så slår ikke skjermen seg på... Har vell ikke noe å si om man har XP? eller funker den bare på vista? Tror jeg bare kommer til å installere XP igjenn, viss dette ikke har noe å si, og så må jeg vell sikkert kjøpe nytt hovedkort.... Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Du har sjekket på hjemmesiden under rett chip at kortet ikke støtter 45nm? Lenke til kommentar
Trazzer Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Støtter vist ikke 45nm Vet jeg i alle fall at det er mer en socketen man må sjekke når man kjøper ny CPU. Jaja... Får bare prøve å få pcen til å funke igjenn, også kjøpe meg nytt hovedkort.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå