Gå til innhold

Problemer med ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp her.

Jeg har en Western Digital Elements 320GB ekstern harddisk.

Når jeg kobler den til datamaskinen, så dukker det opp bobler nederst i høyre hjørne som sier at harddisken er funnet og koblet til, men når jeg går inn på "Min Datamaskin" så dukker det ikke opp noe ikon for harddisken.

Jeg er ikke særlig flink på data, men har kikket litt rundt på datamaskinen og overalt står det at harddisken skal fungere, men den dukker altså ikke opp på "Min Datamaskin".

Noen som vet hvordan jeg kan komme meg inn på den og hvis den er ødelagt, er det noen måte å få igjen filene på harddisken?

Som sagt, jeg er ikke så flink med data så hvis noen kunne forklart dette enkelt for meg hadde det vært bra.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på Min Datamaskin, velg Behandle. Videre går du ned til Diskbehandling i lista til venstre i bildet som kommer opp.

Her vil du nok se disken din. Muligens du bokstaven som Windows prøve å bruke allerede er brukt. Høyreklikk på disken og velg Endre stasjonsbokstav og -baner. Trykk så på Endre og velg en annen bokstav. Feks B: da den ikke blir brukt i noen som helst sammenheng etter mine erfaringer.

Lykke til

\v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...