Gå til innhold

Hvilke av disse to RAM-brikkene er best?

Dyrehagen

Anbefalte innlegg

Hai guise, sup?

Fikk en mail fra Komplett.no i dag med "Ukens tilbud", hvor jeg bla. fant 4GB av disse RAM-brikkene til 649 kr, da de vanligvis koster 849 kr. RAM-brikkene jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe var disse, som for øyeblikket bare er 14 kr billigere. Den eneste forskjellen jeg kan se er at de jeg hadde tenkt å gå for er CL5-RAM, mens de på tilbud er CL4.

Så spørsmålet er: Hvilke av de to RAM-brikkene burde jeg gå for? Det blir 8GB RAM som er aktuelt, og PCen skal brukes mest til spilling og heavy programmer (Photoshop 7, XSI osv). Trenger svar litt ASAP, da jeg ikke vet hvor lenge dette tilbudet varer.

Takk=)

Endret av Dyrehagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første linken din er ganske så fubar og leder ingen steder...

Forskjellen mellom CL4 og CL5 er liten, men om det er 14 kr forskjell så hadde jeg sikkert gått for CL4 brikkene bare fordi det er "peanuts" beløp.

8gig? Det er fryktelig mye. Ingen spill bruker så mye bare så du er klar over det. Det er selfølgleig mulig å bruke mer enn 4 gig i Photoshop, men da skal du ha åpent ganske så mye samtidig. Hvor avansert bruker du er av phptoshop kan jeg jo ikek si, men de aller fleste vil aldri bruke mer enn 4gig (med dagens programmer). Husk at du kan alltids legge til mer RAM enkelt senere.

-Stigma

Lenke til kommentar

Men er ikke spesielt dyrt for 4gb mer, loader sinnsykt mye kjappere i bf2.

Desutten kan det være vanskelig/dyrere å finne cl4 rambrikker seinere, skader ikke ha 8gb ram uansett. Kanskje spill som lanseres mens cpuen og gpuen er bra nokk klarer utnytte 8gb som anbefalt eller noe?

Men er ikke spesielt dyrt for 4gb mer, loader sinnsykt mye kjappere i bf2.

Desutten kan det være vanskelig/dyrere å finne cl4 rambrikker seinere, skader ikke ha 8gb ram uansett. Kanskje spill som lanseres mens cpuen og gpuen er bra nokk klarer utnytte 8gb som anbefalt eller noe?

her er rambrikkene trur jeg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34619..._campaign=wof02

Lenke til kommentar

yay, broken links ftw!!1

Faen heller, var sikker på at jeg kopierte linken riktig... Anyway, her er tilbuds-RAMen det er snakk om:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34619..._campaign=wof02

Og ja, jeg er klar over at 8 GB er overkill, men siden dagens RAM er såpass billig, så ser jeg ingen grunn til å ikke slå litt på stortromma. Kan vise seg å bli veldig nyttig i fremtiden, når DDR2-RAM er umulig å få tak i;)

Men hvis ingen andre har noen innspill, så bestiller jeg RAMen fra Komplett senere i dag/morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...