Gå til innhold

finner ikkje socket a

Anbefalte innlegg

hey har klrat og ødelagt prosessoren min og vil ha nye det står at det skal være socket a inni den men finner ingen socket a

kan dere finne socket a til meg for ei rimelig penge og lurte på om socket a er det samme som noe annet? eks: socket 463 eller noe sont??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey har klrat og ødelagt prosessoren min og vil ha nye det står at det skal være socket a inni den men finner ingen socket a

kan dere finne socket a til meg for ei rimelig penge og lurte på om socket a er det samme som noe annet? eks: socket 463 eller noe sont??

Socket A og 462 er det samme. Du finner noen socket A prosessorer på QXL.

Du bør ikke betale mer enn 1-200 kr for en socket A. De er egentlig ikke verdt noen ting.

Edit: En annen billig løsning er å kjøpe et socket 754 eller 939 hovedkort og prosessor.

Da vil du kunne bruke rambrikkene du har i dag.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
takk morten a men er dette socket a eller socket 939

http://www.qxl.no/Article539395548/Data_Ha...11754/P/0/1/0/1

Det der er en Socket 939. Du må ha nytt hovedkort for å bruke den.

Vær klar over at Socket-939 hovedkort finnes med både AGP og PCI-Express.

Du trenger et hovedkort med AGP. Hvis du kjøper et hovedkort med PCI-Express må du ha nytt skjermkort.

Hva bruker du PC-en din til? Hvor mye penger er du villig til å bruke?

HER er den største socket A prosessoren på QXL akkurat nå.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Virker som selgeren roter med navnet, men utifra det han skriver under så er det nok en 939 prosessor.

Jegt vilel helelr annbefalt å sjekke hw.no sitt eget bruktmarked fremfor QXL.no egentlig. Mye bedre sjans for å få en fornuftig pris der i min erfaring. QXL har jo notorisk høye priser på alt av gammelt skrap.

Jeg fannt mange mulige treff der ved søk på "socket a".

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jegt vilel helelr annbefalt å sjekke hw.no sitt eget bruktmarked fremfor QXL.no egentlig. Mye bedre sjans for å få en fornuftig pris der i min erfaring. QXL har jo notorisk høye priser på alt av gammelt skrap.

-Stigma

Det er jo en viss trygghet å kjøpe på QXL også da. Han som skal selge XP 2200+ prosessoren har en veldig god karakter,så det er nok trygt å handle hos han. Så lenge man vet hva en ting er verdt synes jeg det er greit å handle på QXL.

Som jeg sa tidligere ville jeg ikke betalt mer enn 1-200 kr for en Socket A.

dangaute4: Dette er en bra Socket-A prosessor.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Trygget hos QXL sier du? alt jeg hører om dem tilsier at de ikek løfter en finger dersom du blir svindlet gjennom deres side. De går heller ikke aktivt frem for å fjerne åpenbare svindlere fra sine sider i mange tilfeller.

Men for all del... det finnes svindlere på brukmarkedet også. Buyer beware. Jeg beskrev bare min personlige preferanse, men sikkerhet tror ikke er en betydelig faktor som bør veie i QXLs favør lol!

-Stigma

Lenke til kommentar

Socket A... Plattformen for AMD ytelse i sin tid.

Uansett, skal du ha ett godt CPU utvalg så kryr det av de på Ebay, er selv på jakt etter hovedkort med nForce 2 brikkesett til Socket A så jeg får min gamle rig oppe å gå igjen.

Men det blir vell mest sannsynlig ABIT NF7-S siden DFI sitt nForce 2 kort er borte over alle hauger.

Lenke til kommentar
Heh har fremdeles et Abit NF7-S rev 2.0 og en XP1600+ stående i skapet. You never know ;)

Hehe, jeg har ett MSI6167 HK med Slot A cpu, Amd Athlon K7 1000mhz, prosessoren kjøpte jeg for ca ett år siden på Ebay, ga ca 300,- for den, men nå er jeg litt sånn at alt jeg har skal oppgraderes til max, samme PC-en har 768MB Ram som er maksimalt på det hovedkortet.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Socket A... Plattformen for AMD ytelse i sin tid.

Uansett, skal du ha ett godt CPU utvalg så kryr det av de på Ebay, er selv på jakt etter hovedkort med nForce 2 brikkesett til Socket A så jeg får min gamle rig oppe å gå igjen.

Men det blir vell mest sannsynlig ABIT NF7-S siden DFI sitt nForce 2 kort er borte over alle hauger.

Vi kan bytte maskiner, sånn at du får kose deg med socket A. Sånt moderne og upersonlig Core 2 Quad-skrap kan du sende til meg, og så kan jeg sende deg en hjemmekoselig og velbrukt socket A-maskin.

Specs står i profil. :)

Lenke til kommentar

Hahahaha, har tenkt å bruke Quad'en min til hovedmaskin men ikke så lenge før HK'et tok kvelden la jeg ut en del cash til ett 7800GS kort.

Synes det hadde vært litt tragisk å pensjonere det såpass tidlig og jeg kunne trengt en litt kraftigere Linux boks.

Min gamle 800 Duron er ikke den raskeste :p

Ser ut til at jeg må finne ett Socket A hovedkort av ABIT NF7-S typen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...