GunnarDa Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg opplevde et forunderlig problem med mitt Sandisk Ex III 1gb minnekort og min ellers så stødige og velfungerende Nikon D40. Jeg hadde et antall bilder på kortet fra forrige runde med fotografering og var ny tur i går og tok ca 70-80 bilder på det samme kortet. Jeg sjekket av og til bilder og alt så i orden ut i kameraet. Så tok jeg ut minnekortet og skulle laste bildene i laptopen og da vistes kun de bildene som jeg tok i den forrige runden. Ingen av de nye bildene syntes å være på kortet. Tok kortet tilbake i kamera og der vistes også bare de "gamle" bildene. Det ser dermed ut til at 70-80 bilder har forsvunnet fra minnekortet på mystisk vis. Er det noen som har vært utsatt for samme problem eller som har en ide om hva som kan ha skjedd? Gunnar Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Prøv å trykke F5 eller Ctrl-F5 for å oppdatere vinduet. Hvis det ikke hjelper så prøv en omstart av maskinen. Lenke til kommentar
GunnarDa Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Nei, problemet ligger ikke der. Kan virke som om minnekortet faktisk har tatt kvelden etter bare 4 mnd bruk, 15-20 formateringer og omlag 3000 eksponeringer. Ja ja, selv Sandisk Ex III kan dø later det til. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil, skal det følge med en CD med Rescue Pro (Sandisk program), prøv det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå