L4r5 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Har jeg forstått scenarioet riktig? Det er en (u)heldig dame som ligger i senga, med "Orion" i musa. En person som står i samme rommet med en fjernkontroll, En gris som sitter på en pc en annen plass, og ser i et Web-cam mens han styrer vibratoren fra en datamaskin over nettet. ??? edit: da må altså (etter min forståelse) grisen ha et operativsystem+internett-tilgang (mulig det må være lokalt. Litt kjedlig å bli hacket ). mannen med fjernkontroll må ha en kontroll (jeg fåreslår som sagt den kontrollen som følger med), og så kople signalet (styrestrømmen) til en wifi-sender (fra en radiostyrt bil), og oversé hovedstrømmen. Den u(heldige) damen må ha... hmm, enten en nettverkskabel koplet til i beltet (for signalet fra grisen)+en trådløs mottaker for han i rommet, eller to individuelle trådløse mottakere i beltet (et som kommer fra en trådløs router i rommet, og en for personen i rommet). Tanken er at den skal kunne styres fra nettet eller fra en pc i samme hus. Noe a la dette: Altså at bruker A eller bruker B kan styre den trådløst. ingen ledning Edit: Når det gjelder hva slags volt den i utgangspunktet bruker så bruker den 2stk AA batterier. Altså 3v. Må få pressa dete litt opp da hehe Hvordan har du tenkt til å bygge dette egentlig? Du bygger, og andre forteller deg hvordan det skal gjøres/lager programmer og sender det til deg? Har ikke tatt noen avgjørelse på hvordan dette skal ordnes enda. Kan jo møtes et sted og skru/lodde/leke oss. Endret 10. juni 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Lykke til. :!: Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Og hvor er webcameraet hen på det bildet? Genialt bilde btw Men hadde jo vært hendig om en person fra samme rommet kunne styre den også da en fjernkontroll som mannen (som ligger ved siden av dama) kan bruke for å vekke opp dama ^^ (nei, får vel prøve å holde oss serriøs.) Jeg ville ha kjøpt en n800... Det er den enkleste måten å få det til trådløst.Usb-outputen kan brukes til å styre swich. N800 i beltet... N800 kjører apache el. ... N800 er koblet til motoren til vibratoren... Kilde: krisdt edit: btw greit at jeg blir med? Starter på 3. året vidregående teknisk almenfag (blanding av data og elektronikk, og studiespesialiserende) etter sommern. Lært om digitalteknikk, analogteknikk, automasjon og elektrisk infrastruktur, som vel er de fagområdene man trenger for dette? Er somsagt blank på programmering, men har noen flinke venner som sikkert støtter opp Kan hvertfall bli med på den teoretiske delen, så får vi se om jeg møter opp hvis det ikke er for langt unna Endret 10. juni 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Du er hjertelig velkommen om bord. Vet ikke når vi går i gang for fullt. Først så må vi jo finne ut hvilke løsninger vi skal gå for. Er jo tross alt bare i planleggingsfasen foreløpig. Hvor i landet er du fra? De som foreløpig er med er wheelman, pepsico, du og jeg. Wheelman er vel fra vestfold og jeg er fra Langesund, Telemark. Pepsico er fra lunde i telemark. Så vi er foreløpig en østlandsgjeng. Tenkte mest på hvis vi skal møtes og ordne ting og tang. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ville ikke gått for N800 som utgangspunkt, heller OpenMoko Neo1973 som er bygget på linux og er helt åpent og inkluderer bluetooth, wlan, gsm/gprs, osv.. I tillegg er den endel billigere. Vet ikke om den har kommet ut enda men Det kunne ihvertfall vært en god idé, den har vi full kontroll over hardwaren på, og bygge en applikasjon på toppen av remote commands f.eks. via ssh ved wlan kunne gjort det lett på den sida. Hvordan den skulle sendt ut signaler til vibratoren må jobbes mer med da, men det må da være mulig somehow. Den har jo mini-usb tilkobling og et ferdig åpent OS Lenke til kommentar
Largie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Skulle gjerne hjelpe, men har dessverre ikke tid. Et "utvikler sett" burde dere satse på. Med noen små transistorstyringer mot selve regulatoren kan dere få pakket det ned til å være ganske smått og trådløst Sjekk her: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=11858.htm Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Burde ikke være så vanskelig å få sponsorer til dette her, av typen kondomeriet, sexshop etc.. Skal ikke se vekk i fra at de er villig til å kjøpe ideen heller. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Så er spørsmålet: hvor mye vil vi lage selv, hvor mye vil vi plukke fra andre komponenter, og hvor mye vil vi kjøpe? Jeg synes halve morroa er å lage ting selv, eventuelt å plukke fra andre komponenter, og forstå litt hvordan ting fungerer. Har et RC-helikopter (av veldig primitiv sort), med et tynt lite batteri som leverer 480mAh, og har en spenning på 3,8V (usikker på om det er fult ladet). Fra kontrollen kan jeg regulere spenningen til de to motorene, fra mellom 3V, og 3,7V. Hvis det er nok strøm da. Er jo mye mindre kapasitet på den enn på vanlige batterier. Går det ikke, kan vi kanskje bytte batteriet ut med vanlige AA. Edit: tror vi trenger bedre utstyr enn det fra RC-helikopteret. Ting blei plutselig veldig varmt Er fra Bærum. Skal vi sette patent på trådløse vibratorer forresten? Endret 11. juni 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg vil ha fame, ikke cash. Stemmer om å få fhm med på laget ^^ Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Patent er også ekstremt kostbart Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Så er spørsmålet: hvor mye vil vi lage selv, hvor mye vil vi plukke fra andre komponenter, og hvor mye vil vi kjøpe? Jeg synes halve morroa er å lage ting selv, eventuelt å plukke fra andre komponenter, og forstå litt hvordan ting fungerer. Har et RC-helikopter (av veldig primitiv sort), med et tynt lite batteri som leverer 480mAh, og har en spenning på 3,8V (usikker på om det er fult ladet). Fra kontrollen kan jeg regulere spenningen til de to motorene, fra mellom 3V, og 3,7V. Hvis det er nok strøm da. Er jo mye mindre kapasitet på den enn på vanlige batterier. Går det ikke, kan vi kanskje bytte batteriet ut med vanlige AA. Edit: tror vi trenger bedre utstyr enn det fra RC-helikopteret. Ting blei plutselig veldig varmt Er fra Bærum. Skal vi sette patent på trådløse vibratorer forresten? Det hadde jo selvsagt vært morsomt å pelle fra hverandre ting og brukt de komponentene. Men er ikke sikekrt vi får det til å virke da. De utviklersetta kan jo kanskje brukes. Var ikke alt for skrekkelige priser. Kan jo prøve å få fiksa noen sponsorer også eventuelt. Jeg vil ha fame, ikke cash. Stemmer om å få fhm med på laget ^^Fame er teh shit. Tenkte også på å få prøvd å laget en "artikkel" av dette. Kanskje hw.no kjøper den? Kanskje noen andre. Uansett så har jeg et domene jeg ikke bruker til noe særlig hvis ikke vi finner noen som vil ha den. Vi må huske å ta bilder underveis og dokumentere hva vi gjør. Patent er også ekstremt kostbartDet er sant. Og det hadde vært mye mer moro å lage en step-by-step guide hvor man også lar det være mulig å laste ned "programvaren" eller skript eller hva vi nå bestemmer oss for å bruke. ang. Neo1973 så tror jeg den er veldig vanskelig å få tak i og regner med den koster en del. Var det noe mer da jeg hadde tenkt på siden sist jeg postet? Sikkert, men kommer ikke på det nå. Endret 11. juni 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Ved å bruke utviklersetta får dere ALT som trengs faktisk. Uvesentlig om det er Wifi eller Bluetooth egentlig. Bluetooth/wifi modulen har et COM-system slik at du kan bare lage et enkelt konsoll som åpner en COM-port og sender AT-kommandor og tolker feedbacken Deretter kan du håndtere GPIO-portene (General Purpose I/O). I tillegg har du analog I/O som du kan benytte til å regulere hastigheten Skal du være virkelig grisete har den også en PCM støtte. Dermed kan du integere en liten mikrofon som du streamer over på pcen Edit: Anbefaler å kikke på databladet http://www.ezurio.com/dl/open/?id=108 Deretter er det bare å rappe en ferdig klasse for seriell kommunikasjon http://www.codeproject.com/KB/vb/Comport_made_simple.aspx eller http://www.codeproject.com/KB/system/serial.aspx (Burde være 2-3 kvelders jobb, hvis man ikke virkelig sitter fast) Endret 11. juni 2008 av Largie Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Utrolig kult prosjekt! Dessverre får jeg ikke akkurat bidratt, men skal i det minste ha den i "mine innlegg" Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jo mer jeg tenker over det jo mer får jeg lyst til å gå for et slikt utviklersett. Joda, det hadde vært gøy å kanibalisere en del andre ting, men vil vi få det til? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 L4r5: Hvis du går for utviklersetta med bluetooth så er det bare en mindre modifikasjon som trengs. Etter du har installert bluetooth saken får du en ny COM-port på pcen. Denne com-porten kan du bruke til f.eks Hyperterminal til å sende AT-kommandoer. AT-kommandoene styrer det meste, dermed kan du enkelt skru saken av/på Det er hvertfall et step på veien Lenke til kommentar
jevli Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 ... hvordan dette skal ordnes enda. Kan jo møtes et sted og skru/lodde/leke oss. Med en remote dildo! HAHA! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg synes fortsatt en gsm-versjon hadde vært morsomt. Så kan du sende en sms for å riste i dildoen til dama når du er på vei hjem fra jobb. greit å komme opp til noe som er ferdig oppvarmet haha Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 If there is intarweb axx then you don't need gsm... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du klarer ikke å være litt mer fjortiss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå