qollies Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hei hadde konf for ca en måned siden nå og fikk inn ca 18000kr. Tenkte å bruke en del av pengene på pc. Noen som har noen gode råd å dele? Tenkte jeg skulle kjøpe Multicom 670 som etter min konfiguering blir prisen 12000kr. Er det noen som vet om noen pc-er som jeg kan samenligne med denne. Helst med skjerm. Gi meg beskjed så snart som mulig begynner å bli litt utålmodig nå har sett på alt fra bærbar til stasjonær i nesten en måned nå og dette er det beste jeg har kommet frem til. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Hei. Er det et alternativ for deg å bygge selv, eller kjenner du noen som gjør det? Da får du mer for pengene og vil sannsynligvis yte mer. Endret 10. juni 2008 av Redneck Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Hei.Er det et alternativ for deg å bygge selv, eller kjenner du noen som gjør det? Da får du mer for pengene og vil sannsynligvis yte mer. Nei dessverre har 0 Peiling på pc og tror ikke jeg vil klare å bygge en pc. Men kan jo være jeg vet om noen som kan bygge men Mister jeg ikke da garantien på pc-en? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det spørs vel litt, med butikken og hvordan de har garantier på deler. Satt sammen denne. for deg, hvis du finner venner som kan bygge. Ellers kunne du sett litt på Komplett.no sin Conan pc. Kan eventuelt configurere litt på den, om det skulle være ønsket.. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Det spørs vel litt, med butikken og hvordan de har garantier på deler. Satt sammen denne. for deg, hvis du finner venner som kan bygge. Ellers kunne du sett litt på Komplett.no sin Conan pc. Kan eventuelt configurere litt på den, om det skulle være ønsket.. Ja Age of conan pc-en virker rimelig men er ikke Multicom pc-en mer for pengene? Har konfiguert den slik at prisen ble kr 12526 m/skjerm men hva ville du tatt? Satser på en 4kjernes prosessor for jeg tror den da vil var lenger. Og 9800gtx skjermkort. Og grei oppløsning til bilderedigering. Hovedkort har jeg ikke peiling på Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Når det gjelder hovedkort, finnes det mye.. P35 hovedkort er veldig bra, til en veldig fin pris. Ellers kunne du gått for X38 chipset, som dette Gigabyte kortet. Når det gjelder Multicom pc-en, så vet ikke jeg hva du har configurert, men hvis du poster hva du har gjort, så kan jeg skjekke hva som er mest for penga. Den pc-en jeg sendte link til er i hvert fall veldig fin. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Når det gjelder hovedkort, finnes det mye.. P35 hovedkort er veldig bra, til en veldig fin pris. Ellers kunne du gått for X38 chipset, som dette Gigabyte kortet.Når det gjelder Multicom pc-en, så vet ikke jeg hva du har configurert, men hvis du poster hva du har gjort, så kan jeg skjekke hva som er mest for penga. Den pc-en jeg sendte link til er i hvert fall veldig fin. Sånn som den er bar det beste skjermkortet og prosessor. Er usikker på om jeg skal ta den raskeste ram brikken og om jeg skal ha samsung skjerm istedenfor Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kjør på med Samsung 226bw. Kjempe skjerm! Per dag i dag, telles klokkefrekvens mer enn antall kjerner i spilling. Derfor anbefaler jeg E8400 som prosessor. Ellers, på hovedkort bør du velge Asus P5K, veldig billig og bra kort. Antec Nine Hundred som kabinett. Muligens det kjøligste kabinettet på markedet, og ser bra ut! Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Kjør på med Samsung 226bw. Kjempe skjerm! Per dag i dag, telles klokkefrekvens mer enn antall kjerner i spilling. Derfor anbefaler jeg E8400 som prosessor. Ellers, på hovedkort bør du velge Asus P5K, veldig billig og bra kort. Antec Nine Hundred som kabinett. Muligens det kjøligste kabinettet på markedet, og ser bra ut! Så du mener komplett pc-en er best?? Jeg tenker å ha pc-en en god stund og vil at den skal vare i ca 5 år så derfor tenkte jeg på en 4kjernesprossesor som sikkert er dyrere og oppgradere senere enn å kjøpe med.' Men du ville altså gått for komplett pc-en? Multicom sin ser rimelig ut men jeg har ikke så stor peiling så Var multicom pc-en jeg snakket om i sist post Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kjør på med Samsung 226bw. Kjempe skjerm! Per dag i dag, telles klokkefrekvens mer enn antall kjerner i spilling. Derfor anbefaler jeg E8400 som prosessor. Ellers, på hovedkort bør du velge Asus P5K, veldig billig og bra kort. Antec Nine Hundred som kabinett. Muligens det kjøligste kabinettet på markedet, og ser bra ut! Redigerte oppsettet ditt litt, og lagde denne vogna: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70438 24" skjerm, nyere hovedkort, og bedre cpu kjøler blant annet. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Kjør på med Samsung 226bw. Kjempe skjerm! Per dag i dag, telles klokkefrekvens mer enn antall kjerner i spilling. Derfor anbefaler jeg E8400 som prosessor. Ellers, på hovedkort bør du velge Asus P5K, veldig billig og bra kort. Antec Nine Hundred som kabinett. Muligens det kjøligste kabinettet på markedet, og ser bra ut! Redigerte oppsettet ditt litt, og lagde denne vogna: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70438 24" skjerm, nyere hovedkort, og bedre cpu kjøler blant annet. Har ikke tenkt å bygge egen pc blir for vanskelig for meg Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Kjør på med Samsung 226bw. Kjempe skjerm! Per dag i dag, telles klokkefrekvens mer enn antall kjerner i spilling. Derfor anbefaler jeg E8400 som prosessor. Ellers, på hovedkort bør du velge Asus P5K, veldig billig og bra kort. Antec Nine Hundred som kabinett. Muligens det kjøligste kabinettet på markedet, og ser bra ut! Redigerte oppsettet ditt litt, og lagde denne vogna: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70438 24" skjerm, nyere hovedkort, og bedre cpu kjøler blant annet. Har ikke tenkt å bygge egen pc blir for vanskelig for meg Men Det ser ut for meg at Multicom 670 er billigere enn Age of conan pc-en når det er samme utstyr så det ser ut som multicom slår den men hva sier dere?? Prisen blir ca 13000kr hos komplett og ca 11000kr hos multicom og det er omtrent samme konfiguering Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Jeg trodde du mente Komplett.no konfig jeg. Skal se sammenligne de to pc-ene litt nå, så får vi se.. Edit: Hvilket kabinett er det? Det er innebygd PSU, men hadde vært fint å se hvor sterk den er.. Endret 10. juni 2008 av Redneck Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg trodde du mente Komplett.no konfig jeg. Skal se sammenligne de to pc-ene litt nå, så får vi se.. Edit: Hvilket kabinett er det? Det er innebygd PSU, men hadde vært fint å se hvor sterk den er.. Hvor sterkt kabinettet er? tror det skal være greit men hvorfor skal et kabinett være sterkt? I tilfelle jeg skulle komme til å miste pc-en?? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 PSU=Strømforsyning. Jeg snakket om strømforsyningen som er i kabinettet. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 PSU=Strømforsyning. Jeg snakket om strømforsyningen som er i kabinettet. Åja ok nei strømforsyningen i kabinettet er på 500W. går ann å oppgradere til 720 W for en 1000 lapp men ser ikke nødvendigheten i det PSU=Strømforsyning. Jeg snakket om strømforsyningen som er i kabinettet. Åja ok nei strømforsyningen i kabinettet er på 500W. går ann å oppgradere til 720 W for en 1000 lapp men ser ikke nødvendigheten i det Men tror det kabinettet skal være kommet ut til terningkast 5 Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Yep, du kan nok gå for det. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Yep, du kan nok gå for det. Så du ville gått for multicom pc-en? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er vanskelig å si.. Jeg liker ikke config pc-er generelt, det er så få muligheter.. Hør litt med de andre her på forumet også. Skjekk ut hva folk sier om servisen på Multicom og Komplett. Ytelsen tror jeg vel er hakket bedre hos Komplett, men for veldig mye penger ekstra. Jeg sier Multicom, uten å vite noe om servicen der. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Det er vanskelig å si.. Jeg liker ikke config pc-er generelt, det er så få muligheter.. Hør litt med de andre her på forumet også. Skjekk ut hva folk sier om servisen på Multicom og Komplett. Ytelsen tror jeg vel er hakket bedre hos Komplett, men for veldig mye penger ekstra. Jeg sier Multicom, uten å vite noe om servicen der. Ja kom frem til Multicom jeg også. En venn av meg kjøpte jo for ikke så lenge siden en laptop til 15000kr på multicom men da han fikk den virket ikke skjermen. Men har hørt både positive og negative erfaringer med multicom. En annen jeg kjenner har bare hatt positive erfaringer med multicom så jeg tror det varierer fra person til person. Kompisen min Spurte om en gratis oppradering fikk ikke det men 500kr i avslag. Han aksepterte ikke dette og Hevde kjøpet og har nå bestilt denne multicom pc-en. Tror han kanskje fikk 500kr avslag på den. Komplett har jeg ingen erfaringer med så visst det er noen som har erfaringer derfa så er det bare å si ifra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå