objorkum Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg foreslår at alle dere som har Nye Online ADSL, og som har gått ned til 64kbps pga oppbrukt GB-begrensing om å ta speedometer-testen minst 3 ganger for dagen, og sende inn resultatet hver gang. Etter hvert vil Telenor havne langt nede på listen Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 idiotisk forslag! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor valgte du egentlig Nye Online ADSL? Hvis 1 GB per måned ikke er nok for deg, så burde du kanskje valgt noe uten begrensning? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 idiotisk forslag! Hvorfor det? Det er jo den hastigheten TN leverer til disse kundene. Det beste hadde jo vært at de sa opp sitt lobotomerte abonnement og fant seg en bedre leverandør uten tvangstrøye. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det står i kontrakten at hastigheten blir satt ned hvis man går over 1GB grensen. Med andre ord, du får hva du betaler for. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg skjønner fortsatt ikke hva dere syter over. Velg et annet abb hvis dere har behov for mer enn en GB. Lenke til kommentar
Absorb Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg skjønner fortsatt ikke hva dere syter over. Velg et annet abb hvis dere har behov for mer enn en GB. ENIG!!! Hastigheten er egentlig ganske god den... Jeg oppnår ca 740 kb/s (itavisen) på mitt 704/128 abb. Dersom du trenger å laste ned mer enn 1 gig er det jo bare å få ett annet abb. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor det? Fordi forslaget er en oppfordring til å manipulere testresultatet og det er åpenbart bare for å sverte Telenor. En ting er å være kritisk til aktører med så stor markedsandel som Telenor, men slike ønsker om å sabotere (i praksis vil det ikke være store tapet for Telenor) framstår uansett som barnslige. Det er jo den hastigheten TN leverer til disse kundene. . Det er den hastigheten Telenor leverer når du har brukt opp kvoten på 1GB og ikke kjøpt ny kvote ja, men dersom en stor nok gruppe bestemmer seg for kun å sende inn de dårlige testresultatene samt sende inn maks antall ganger med svake resultater vil ikke resultatet gi et korrekt bilde av den reelle hastigheten. Dette gjelder uansett ISP, også Tiscalis, NGTs og alle de andre ISPenes resultater kan lett manipuleres. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det er den hastigheten Telenor leverer når du har brukt opp kvoten på 1GB og ikke kjøpt ny kvote ja, men dersom en stor nok gruppe bestemmer seg for kun å sende inn de dårlige testresultatene samt sende inn maks antall ganger med svake resultater vil ikke resultatet gi et korrekt bilde av den reelle hastigheten. Samme f så er det den hastigheten disse kundene får av TN så jeg kan ikke si at dette er feil at de måler sin linje og melder hastigheten inn til ITavisen. Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg takler ikke 64kbps.. Men jeg fant ut at den ene gangen jeg hadde den speeden, viste speedometeret 96,massemasseannet kbps ikke 64... Etter det så kjøpte jeg meg 5 GB for de 99kr, fordi det er rett og slett uutholdelig Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hvilike idioter er det som laster ned over 1 GB i måneden, og samtidig er allergisk for 64 Kb og allikevel velger det billigste abonementet fra Telenor? Selv sitter jeg på Telenor med 1Mb linje og 30 GB begrensining. Jeg stortrives og synes Telenor sitt valg om å begrense bruk er helt greit. Man får det man betaler for... Forslaget er idiotisk, siden 64 Kb hastigheten er en del av avtalen mellom Telenor og kunden. Hadde Telenor levert 64 Kb hastighet til kunder som skulle ha 704 Kb ville saken vært en helt annet. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er enig med han som starta tråden jeg.. Selv om de kanskje informerer godt med at det kun er 1gb, blir likevel flesteparten lurt, med det at de ikke vet hvor lite 1 gb i måneden egentlig er, og kunne fått f.eks et nextgentel abbonement til litt mer... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er enig med han som starta tråden jeg..Selv om de kanskje informerer godt med at det kun er 1gb, blir likevel flesteparten lurt, med det at de ikke vet hvor lite 1 gb i måneden egentlig er, og kunne fått f.eks et nextgentel abbonement til litt mer... Jeg tror du tar helt feil. Det finnes nok mange som ikke tenker noe særlig over 1 GB grensen og lever uten angst for hastighetsnedsettelse. De vil bare surfe fortere. Felles for disse brukerne er at du stort sett ikke finner dem i heftige diskusjoner på hw.no. Telenor sitt tilbud selger faktisk veldig bra, og jeg vet mange i min omgangskrets som ville levd i lykke og harmoni med det tilbudet... Derimot finnes det åpenbart en del folk på dette forumet som føler seg lurt, fordi de trodde 1 GB var mye og at en 50 lapp var en hel del penger å spare(hele 5 sjokolader i måneden). Har bare en kommentar til dem Verre valg kunne de knapt ha gjort innen bredbånd... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Ehm... For det første: Jeg syns at Telenors 1GB tilbud er ganske flott. De som nødvendigvis ikke laster så mye ned, men bare surfer litt ++ er det et topp tilbud (nå har jo Tele2 slått til med 339kr pr mnd uten begrensing...) For det andre: Poenget mitt var at det hadde vært litt morsomt dersom det stod Telenor Nye Online ADSL Gjennomsnittshastighet: 290kbps f.eks... Det hadde Telenor likt dårlig... Dustene stengte Teletopia... Fortjener litt nedrakking! Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har ikke bredbånd enda, men når jeg får det skal jeg IKKE ha telenor internett for jeg vet om mange folk som har dårlige erfaringer med dem, pluss at de tar tellerskritt i tillegg til den faste månedsprisen. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Javisst... jeg kjenner mange som har dårlige erfaringer med alt av leverandører, enten det er rørleggere, Bluecom, Telenor, NGT, dyreklinikken og Sparkjøp og for ikke å snakke om hovedkortprodusenter. "Jeg skal ALDRI mer ha ABIT, for det var ustabilt... osv..." "Jeg skal ALDRI mer ha Epox... Det er fint det, at du aldri skal ha Telenor, men ikke ha for store forhåpninger til andre leverandører heller når det gjelder kundeservice. PS De tar ikke tellerskritt Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Javisst... jeg kjenner mange som har dårlige erfaringer med alt av leverandører, enten det er rørleggere, Bluecom, Telenor, NGT, dyreklinikken og Sparkjøp og for ikke å snakke om hovedkortprodusenter. "Jeg skal ALDRI mer ha ABIT, for det var ustabilt... osv..." "Jeg skal ALDRI mer ha Epox... Det er fint det, at du aldri skal ha Telenor, men ikke ha for store forhåpninger til andre leverandører heller når det gjelder kundeservice. PS De tar ikke tellerskritt Rørleggere g dyreklinikker har ikke noe med saken å gjøre, for Telenor er det dårligste bredbåndskompaniet jeg vet om, for hvem andre har en nedlastningsgrense? Jeg har hørt at Telenor har den værste kundeservicen også og at hvis noe er feil med internetten din så er de ganske trege med hjelpen. Og jeg vet at Telenor tar tellerskritt for ADSL'en sin. Har lest om det på VG.no, Dagbladet.no og ITavisen.no Men det finnes mange forskjellige adsl-muligheter fra Telenor også da... Og hovedkort har heller ingenting med saken og gjøre, for bredbånd fra telenor og hovedkort fra Abit og Epox er ganske forskjellig. PS: skal ikke ha bredbånd fra NGT heller,ikke bluecom og ikke Tiscali. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 for Telenor er det dårligste bredbåndskompaniet jeg vet om, for hvem andre har en nedlastningsgrense? Om du ser utenfor Norges grenser så vil du se at nedlastingsgrense er veldig vanlig. Noen ISPer tar faktisk *betalt* for hvor mye du sender og mottar. Jeg har hørt at Telenor har den værste kundeservicen også og at hvis noe er feil med internetten din så er de ganske trege med hjelpen. Der tror jeg vi kan si at "alle" ISPene får strykkarakter. NGT har kanskje skilt seg spesielt ut i det siste da de har vokst veldig mye og selskaper som vokser pleier alltid å få dårligere kundeservice. Men klart man hører mange historier om Telenor, de er tross alt den suverent største ISPen i Norge. Og jeg vet at Telenor tar tellerskritt for ADSL'en sin. Har lest om det på VG.no, Dagbladet.no og ITavisen.no Vel vel, ikke de aller mest seriøse kildene for å si det mildt. Telenor har *ikke* tellerskritt på ADSL. Kanskje VG har klart å tolke nedlastingsgrensa (grense og grense du kan fortsatt surfe etter å ha fått redusert fart) som tellerskritt? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det med tellerskritt var bare spekulasjoner som kom med en gang Telenor annonserte at de skulle innføre volumprising på Online ADSL. Nå ble det altså ikke tellerskritt, men en begrensning på antall GB pr mnd. Og når det gjelder kundeservice tror jeg absolutt ikke Telenor er verst i klassen, selv om de har mye å lære. (hvis noen skulle tro at jeg er Telenor-fanboy eller noe, så er jeg ikke det.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå