Gå til innhold

Avkjøling av kroppen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal være klovn i sommer. I en utrolig varm drakt. Noen som har noen forslag til hvordan holde den litt kaldere.

Dette er en sånn oppblåsbar drakt som pumper inn luft. Så jeg har bare shorts under, men det er varmt nok. Jeg lurer litt på å ta en t-skjorte og sy i fryseelementer, men tror det fort blir veldig kaldt rett under disse også like varmt rundt.

Noen tips? Det varmeste er egentlig parykken som kjennes ut som en pelslue i sola.

Alt for barna!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drikker masse vann. Problemet er at det er høyt tempo og jeg trenger mer avkjøling en det.

Varmen er egentli ikke problemet, problemet er at det blir så varmt at svetten renner og jeg ser helt kokt ut. Det er ikke så veldig klovne-aktig.

Lenke til kommentar

Mja, det er jo faktisk ett poeng. En våt klovn er bedre enn en svett klovn. Tror jeg satser på en t-skjorte med fryseelementer.

Merkelig at det ikke finnes noen kjøle-drakt e.l. å få kjøpt noe sted.

Lenke til kommentar

Jeg går for fryseelementer. Jeg har god plass under drakten, det har ikke feks garden.

Jeg prøvde med å dynke kroppen i vann før forestillingen, det funket elendig. For det første så ble det veldig vått og for det andre så funket det ikke spesielt bra. Jeg tror vann-teorien funker best når du har ett visst omløp av luft, men jeg trenger ren kjøling. Det blir ett lukket rum under drakten som alt for fort blir for varmt.

Så nå drar jeg og kjøper fire kjøleelementer. Mulig jeg burde hatt ei lita vifte under drakten også for å skape sirkulasjon.

Håper det blir kalt - skikkelig kalt.

Lenke til kommentar

Det ble kaldt men det var jo det som var meningen. Jeg brukte åtte fryseelementer. Alt ble festen på ei t-skjorte.

Jeg fikk ingen frost-skader, det ble ikke ubehagelig kaldt. Faktisk så var det helt optimalt.

Som ett appropo må jeg nevne at jeg tinte alle åtte fryseelementene på to timer. Så det er varmt under drakten ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ble oppmerksom på denne tråden i juni en gang, og jeg ble nysjerrig på hvordan temperaturen utartet seg ved bruk av fryseelementer...

På en måte litt overraskende at temperaturen holdt seg så godt "balansert" mtp at klovnedrakten er glovarm, mens fryseelementene er iskalde. De utligner vel hverandre perfekt da.

Lenke til kommentar

Det viktige er å drikke mye. En av grunnene til at Israel vant seksdagerskrigen var at de hadde mye større vannrasjoner enn f.eks. egypterne. Og de hadde på forhånd gjort beregninger av hvor mye vann de trengte i ekstrem varme. Så det det fant ut var at hvis de bare drakk store mengder vann, så følte de seg komfortabel selv om de gikk i full uniform i ørkenen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg brukte fryseelementene lenge, det gikk helt fint.

Det utrolige er at 4-6 fryseelementer smelter helt iløpet av 1-1.5 timer, så ja det er varmt.

Jeg har hatt litt problemer med at overkroppen ble veldig kald og bein og armer veldig varme, det er ikke optimalt. En gang ble jeg litt svimmel, men det er vel bare sånt en må regne med. Som Klovn så går det full fart og en har 100% oppmerksomhet, så det kan like gjerne være det som gjør at jeg ble svimmel.

Igår var jeg i klovnedrakten igjen - i ett fødselsdagsselskap. Da brukte jeg ikke fryseelementene, godt og varmt, men det gikk greit. Føles litt rart å gå i barneselskap i bokseren under en tynn klovnedrakt, så jeg har klær under drakta også. Det er ikke helt optimalt, men jeg har funnet at det å være "naken" hemmer meg mer en varmen.

Lurer litt på å "trimme" vifta som blåser opp drakten og se om det kan hjelpe også, den er litt treig. Eller kjøpe en annen type drakt, da drakta begynner å bli litt sliten etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...