ingare Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Skal bytte bil og er på utkikk etter en stasjonsvogn som har 3 fulle seter i baksetet. Har til nå kjørt en Sharan og har blitt veldig bortskjemt med god plass. Har kikket på stasjonsvogner, men disse ser ut til å ha bare 2 seter i baksetet og så er det en "kul" mellom disse 2 setene. Denne er ikke brukbar å sitte på i lengre tid. Finnes det en stasjonsvogn med god bakseteplass, eller må vi fortsette med en flerbruksbil á la VW Sharan/Opel Zafira? Mulig Mitsubishi Grandis er løsningen? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er nok ingen stasjonsvogner som leveres med skikkelige 3-setere bak dessverre. Da må du nok se på biler som f.eks. Citroën C8, Ford S-Max, Peugeot 807, Renault Grand Espace, Toyota Previa eller VW Touran. Grandis har vel heller ikke tre skikkelige seter i bredden bak såvidt jeg vet. Men kjøper du seks-seteren får du jo ganske gode stoler til alle: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13117118 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Fiat Multipla eller kopien Honda FR-V Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Citroen C4 Picasso. Meget pen bil vist du ikke skal trekke noen henger med den. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Peugeot 307 SW, Renault Megane Senic, eller Espace... (Espace er ikke akkuratt stasjonsvogn som 307 SW.. Lenke til kommentar
ingare Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Tusen takk for svar og tips :-) Skal se nærmere på Peugeot 307 sw og Ford S-max. (Muligens også Toyota Corolla Verso. Men det er mulig den blir liten.) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Du har jo også Honda Freed, men den må vel importeres, og er vel i minste laget... Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Kan også legge til at Dodge Journey kanskje også vil være et bra valg, denne bilen er på trappene til lansering og er vel en av de større i denne klassen, rimeligere enn Ford S-max som er er lederen i denne klassen. edit : http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=32485&tid= Om du har behov for 7-seter eller stor bagasjeromsplass så tror jeg at en stasjonsvogn blir i snaueste laget, så jeg tror nok at du blir værende i MPV-segmentet. Endret 11. juni 2008 av Hachon Lenke til kommentar
ingare Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Om du har behov for 7-seter eller stor bagasjeromsplass så tror jeg at en stasjonsvogn blir i snaueste laget, så jeg tror nok at du blir værende i MPV-segmentet. En av hovedgrunnene til at jeg ønsker å bytte er misnøye med VW verkstedet sammen med en litt for "tidlig" utgave av Sharan med en del barnesykdommer. Men tenkte også å se på om det fantes en bil som var litt mindre men som likevel dekket våre behov. Så slik sett kan jo et alternativ være å bytte til en nyere modell av Ford Galaxy. Denne er omtrent lik Sharan. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Både Sharan og Galaxy har vel relativt gammelt design? Er vel ikke viktig for alle, men jeg er ihvertfall opptatt av utseende når jeg kjøper bil. (Ikke det at jeg har kjøpt noe på 5 år men... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå