Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer å kjøpe Audi A6 1.8T - noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på en Audi A6 1.8T 98-mod på nettet og synest denne bilen ser ganske grei ut, men det jeg lurer på om hvordan denne bilen er.

Er det mye problemer med den?

Er det for svak motor? (jeg trenger egentlig ikke en bil med stor fart)

Bruker en slik "Stor" bil mye på mila ca?

Og andre ting dere vil nevne vil jeg være glad for.

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2liter du tenker på?

Hvis ikke, sikker på at du ikke har sett på en "eldre" audi med 1,9TDI?

|edit| Audi generelt sett er snille på drivstoff.

Har en 08 A6 (diesel) og en 03 A6 (Diesel).

Jeg kjører rundt 5 mil for dagen, og fyller tank 1 gang i måneden.

Meget bra biler generelt sett, selv om de er store er de utrolig på å dra når du trenger det (typisk dieselbiler).

Få den opp mellom 2-3000RPM i 3 gir og trykk foten kjapt ned så merker du et kraftig rykk og du fyker avgårde :)

Har også hatt nyere Lexus & BMW, men må si at jeg alltid kommer tilbake til Audi, er et knallmerke :)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

I så tilfelle har leste jeg feil, og det beklager jeg :)

Min personlige mening om bensin vs diesel er uansett at diesel er mer fornuftig valg, både med en event overgang til biodrivstoff og det faktum at du bilen er mer "gniten" og at du får dermed mer ut av pengene dine når det gjelder drivstoff.

Pluss at jeg liker diesellyden ^_^

Lenke til kommentar
I så tilfelle har leste jeg feil, og det beklager jeg :)

Min personlige mening om bensin vs diesel er uansett at diesel er mer fornuftig valg, både med en event overgang til biodrivstoff og det faktum at du bilen er mer "gniten" og at du får dermed mer ut av pengene dine når det gjelder drivstoff.

Pluss at jeg liker diesellyden ^_^

Hehe, diesellyden er jeg ikke så stor fan av, men absolutt, en spenstig diesel er definitivt mer "fremtidsrettet", om man kan bruke et slikt ord.

EDIT: Nå gjenstår det bare å se hvilken motor trådstarter egentlig tenker på, hehe :D

Endret av Swe
Lenke til kommentar
2001 og nyere har facelift, hvis det er det du tenker på...

Det er nok ikke bare facelift som er forandret på disse bilene

Husker ikke helt men mener det var 2001 det ble gjort mye forandringer/forbedringer på disse bilen

Så det å annbefale en stakkars bilkjøper en 98 modell A6 utifra att enkelte her er kjempefornøyde med sine 2003 modeller og nyere blir jo i utgangspunktet helt missvisende og kjempefeil

Det meste av understell og enkelte motor utgaver er forandret på den nyere modellen

Den gamle modellen var full av trøbbel og er av mange karakterisert som en skikkelig søppelbil der utgiftene står i kø

Dette gjelder ikke bare Audi modellene men også for VW sine modeller, har selv en Vw Golf 2006 1,9TDI og er kjempefornøyd med den, har også hatt en 04 Passat 1,9TDI, ene kjempe grei bil, men en 98 Passat 1,9 TDI var bare sorgen etter min mening

Min Bror hadde en A6 2,5TDI 97 modell, han bestemte seg for aller mere Audi etter ett halvt år med denne, holdt på med å snakke han til fornuft i over ett år før han turte satse på en nyere Audi

Så mitt råd til den som lurer på en 98 A6 er enkelt og greit, La være og finn deg en nyere modell eller en helt annen bil

Lenke til kommentar
2001 og nyere har facelift, hvis det er det du tenker på...

ifra 2002 har dem facelift (v8 fronten er standar) 1.8t er grei motor den er undermotorisert med 1,9tdi 115hk men 18t er det litt futt i. var bedre kvalitet de bilene ifra 2000

Ville ikke kjøpt en a6 siden det er så mange biler med bedre kvalitet man kan få for samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...