Milktea Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hei, Jeg har lyst på noen litt kraftige høytalere til film, musikk ol. og tenkte på denne. Det jeg lurer på er om det går an å koble settet til en PC. Det står jo at de kan brukes i vanlige 5.1 surround-sett, men også at de bruker noen spesielle plugger. Jeg har et 5.1 lydkort fra før, men tenkte å kjøpe dette siden det gamle ikke er noe særlig. Kan dette kortet anbefales? Høyttalerne jeg har nå er et 5.1-sett av merket Creative som jeg har koblet til PC-en gjennom en sub/bass (dette er det samme?) som fulgte med. Inngangene er "vanlige" minijacks, slike som f. eks. iPod bruker. Kan denne brukes med høytalersettet jeg ønsker å kjøpe? Takker for svar! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det høytalersettet du ser på trenger en egen dedikert forsterker/reciver, slik som alle HIFI anlegg har. Om dette følger med i pakken vet jeg ikke. Deretter bør du bruke en optisk utgang mellom lydkort og forsterker dette for å sikre 5.1 lyd der det støttes. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Jeg ville fraråde deg å kjøpe SB Audigy SE, det er tross alt 7 år gammelt og du vil bli sittende igjen med dårlige driver som aldri vil bli oppdatert. Se heller på en av kortene i 600-1000 kr klassen. Hvis det høyttalersettet har RCA kabler, er det ikke verre enn å kjøpe et adapter. EDIT: Som Thorsen sier, må du nok ha en forsterker og. Endret 10. juni 2008 av Svedge Lenke til kommentar
Milktea Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Takk for svar, da ble alt klarere for meg. I så fall ligger problemet i å finne en brukbar forsterker. Finnes det noe under 2000,- som kan produsere en grei lyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå