Gå til innhold

Forskjellige kulturer i samfunnet! Del dine meninger

Anbefalte innlegg

Forskjellige kulturer kan ikke leve og bo sammen. Det beste er at forskjellige kulturer bor atskilt.

Slik lyder problemstillingen jeg har til min muntlige eksamen i samfunnsfag. Alle hjelpemidler er lov, så jeg vil gjerne da få høre andre meninger om dette, som jeg da kanskje kan bruke i foredraget :)

Jeg personlig synes problemstillingen høres fæl ut. Er sjøl oppvokst i et flerkulturelt samfunn, grunerløkka med 80% innvandrere på barneskolen. Men når man tenker over det, så er jo fks Oslo splitta? Vestkanten og Østkanten.

Håper noen vil si noe her, vær helt ærlige å rett fram! Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal en problemstilling være konkluderende? Skal ikke problemstillingen stille ett spørsmål?

Dette med kulturer er jo ett utrolig stort og vannskelig tema. Mye på samme måte som denne onskapen med relgion.

Jeg tror de aller fleste har undervurdert dette med kulturelle forskjeller, spessielt med tanke på intigreringen av invandere her i Norge. Som jeg mener har vært misslykket, som de fleste steder i verden.

Du må ikke se deg blind på dette med innvendere. Det er store kulturforskjeller også bland oss etniske nordmenn. Se samer mot fiskere på sørlandet, bling blong jenter i oslo mot traktorlesbene som drikker karsk til frokost i trøndelag.

Det kan være ganske spennde å gå nærmere inn på disse forskjellene.

Endret av eunaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...