hernil Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg kunne tenkt meg å prøve å kompilere kildekoden til Firefox (3). Det er egentlig bare for å prøve det, og kanskje lære litt av det. Jeg har funnet denne siden, men trenger litt hjelp med å finne ut hva jeg trenger av programmer for å gjøre det. Er vel Visual Studio og MS Windows Software Development Kit som jeg vet må inn, men hvilke versjoner? Jeg sitter på Windows XP Home og det er som sagt Fx 3s kildekode som skal kompileres. Takker for hjelp, og jeg håper dette ikke er feilpostet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det står litt lenger ned hvilke versjoner du trenger. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har lastet ned Windows SDK setup wisard og skal installere, men får spørsmål om hva jeg vil ha med i installasjonen. Er det noe jeg kan krysse vekk fra bildet som ikke er viktig for meg? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Du trenger vel strengt tatt bare windows headers and libraries, men kompilatoren og debuging tools er jo alltids kjekt. Dokumentasjon er jo også kjekt å ha. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Kommet et steg videre og driver å installerer dette. Siden dette ikke er for å kompilere egen kildekode har jeg valgt bort dokumentasjonen (tar så utrolig stor plass) og test-kodene, regner med at fremgangsmåten er godt nok forklart. Neste punkt på planen er MozillaBuild. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Har nå installert MozillaBuild, og erstattet de 2 batch-filene som nevnes. Prøver å starte start-msvc8.bat, men da popper cmd vinduet opp i et halvt sekund før det lukkes igjen. Det står at jeg må If start-msvc*.bat window disapears without any message, or blinks, then copy sh.exe to bash.exe in msys/bin or create symbolc link in directory where sh.exe exists. Men såvidt jeg kan se er sh.exe i samme mappe som bash.exe (msys/bin). Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Mulig jeg liker å grave mer enn nødvendig, men hvilke meldinger kommer når du kjører batch filene? Endret 10. juni 2008 av Giddion Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Ingen som jeg kan se. Vinduet kommer bare opp og lukker seg igjen før jeg får sett noe som helst. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kommer det ikke opp noe hvis du kjører den i kommando vinduet(cmd) heller? Hvis nei: har du en link til fila? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) "Mozilla tools directory: C:\mozilla-build\""C:\mozilla-build\\guess-msvc-v2.bat" gjenkjennes ikke som en intern eller ekste rn kommando, kjørbart program eller satsvis fil. 6 var ikke ventet nå. C:\mozilla-build> Begge filene jeg har byttet ut finnes her. Den som kjøres er den som heter "start-msvc8.bat". Takker for hjelp forresten. Endret 10. juni 2008 av hernil Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) slett Endret 11. juni 2008 av tsg1zzn Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Er det du som skriver: C:\mozilla-build\ ? Da tror jeg du bør prøve å skrive C:\mozilla-build Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Ny feilmelding: ""Mozilla tools directory: C:\mozilla-build\" Visual C++ 6 directory: Visual C++ 7.1 directory: Visual C++ 8 directory: Visual C++ 8 Express directory: Visual C++ 9 directory: Visual C++ 9 Express directory: Windows SDK directory: C:\Programfiler\Microsoft SDKs\Windows\v6.0\ Windows SDK version: 6 Platfrom SDK directory: C:\Programfiler\Microsoft Platform SDK for Windows Serve r 2003 R2\ Platfrom SDK version: 5 "Microsoft Visual C++ version 8 was not found. Exiting." Trykk en tast for å fortsette..." Den kommer når jeg prøver å kjøre fila start-msvc8.bat. Bare spør om det trengs mer informasjon. Endret 11. juni 2008 av hernil Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Fra wikipedia: Cygwin is used heavily for porting many popular pieces of software to the Windows platform. It is used to compile Mozilla Firefox, Sun Java, OpenOffice.org, and even server software, like lighttpd. Kanskje du ikke må bruke cygwin, men jeg vil tro det blir lettere. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Hva er Cygwin og hvordan kan det hjelpe meg? Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva er Cygwin og hvordan kan det hjelpe meg? Se wikipedia-linken. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Er ganske fersk på dette, det er som sagt bare noe jeg prøver ut. Hvordan skal jeg bruke Cygwin til å kompilere kildekoden til Firefox? Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er ganske fersk på dette, det er som sagt bare noe jeg prøver ut. Hvordan skal jeg bruke Cygwin til å kompilere kildekoden til Firefox? Har ikke brukt cygwin selv(eller kompilert firefox), men Cygwin er et verktøy for å kunne kompilere unix-programmer på windows(en unix-emulator). Firefox utvikles vanligvis på Unix-liknende systemer(f.eks. linux eller BSD/Mac OS X). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå