Gå til innhold

Kompilere kildenkode steg for steg?

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg å prøve å kompilere kildekoden til Firefox (3). Det er egentlig bare for å prøve det, og kanskje lære litt av det. Jeg har funnet denne siden, men trenger litt hjelp med å finne ut hva jeg trenger av programmer for å gjøre det. Er vel Visual Studio og MS Windows Software Development Kit som jeg vet må inn, men hvilke versjoner?

Jeg sitter på Windows XP Home og det er som sagt Fx 3s kildekode som skal kompileres.

Takker for hjelp, og jeg håper dette ikke er feilpostet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lastet ned Windows SDK setup wisard og skal installere, men får spørsmål om hva jeg vil ha med i installasjonen. Er det noe jeg kan krysse vekk fra bildet som ikke er viktig for meg? :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-100512-1213109691_thumb.png
Lenke til kommentar

Har nå installert MozillaBuild, og erstattet de 2 batch-filene som nevnes. Prøver å starte start-msvc8.bat, men da popper cmd vinduet opp i et halvt sekund før det lukkes igjen. Det står at jeg må

If start-msvc*.bat window disapears without any message, or blinks, then copy sh.exe to bash.exe in msys/bin or create symbolc link in directory where sh.exe exists.

Men såvidt jeg kan se er sh.exe i samme mappe som bash.exe (msys/bin). Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
"Mozilla tools directory: C:\mozilla-build\"

"C:\mozilla-build\\guess-msvc-v2.bat" gjenkjennes ikke som en intern eller ekste

rn kommando,

kjørbart program eller satsvis fil.

6 var ikke ventet nå.

C:\mozilla-build>

Begge filene jeg har byttet ut finnes her. Den som kjøres er den som heter "start-msvc8.bat".

Takker for hjelp forresten. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Ny feilmelding:

""Mozilla tools directory: C:\mozilla-build\"

Visual C++ 6 directory:

Visual C++ 7.1 directory:

Visual C++ 8 directory:

Visual C++ 8 Express directory:

Visual C++ 9 directory:

Visual C++ 9 Express directory:

Windows SDK directory: C:\Programfiler\Microsoft SDKs\Windows\v6.0\

Windows SDK version: 6

Platfrom SDK directory: C:\Programfiler\Microsoft Platform SDK for Windows Serve

r 2003 R2\

Platfrom SDK version: 5

"Microsoft Visual C++ version 8 was not found. Exiting."

Trykk en tast for å fortsette..."

Den kommer når jeg prøver å kjøre fila start-msvc8.bat. Bare spør om det trengs mer informasjon. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Fra wikipedia:

Cygwin is used heavily for porting many popular pieces of software to the Windows platform. It is used to compile Mozilla Firefox, Sun Java, OpenOffice.org, and even server software, like lighttpd.

Kanskje du ikke bruke cygwin, men jeg vil tro det blir lettere.

Lenke til kommentar
Er ganske fersk på dette, det er som sagt bare noe jeg prøver ut. Hvordan skal jeg bruke Cygwin til å kompilere kildekoden til Firefox? :)

Har ikke brukt cygwin selv(eller kompilert firefox), men Cygwin er et verktøy for å kunne kompilere unix-programmer på windows(en unix-emulator).

Firefox utvikles vanligvis på Unix-liknende systemer(f.eks. linux eller BSD/Mac OS X).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...