OriZo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Hei Kjøpt meg ny pc. Men noe er veldig galt. Starter installen av XP, men etter en stund popper det opp forskjellige bluescreens (varierer fra begynnelse til slutt av install). Er oppe i ca 8 forskjellige error koder, Samt jeg har fulgt alle stegene til feilsøking som microsoft oppgir på sine sider (som er mulig uten å ha XP installert allerede) Uheldigvis kommer ikke de på samme plass i installasjonen, og jeg er sikker på det ikke har noe med kjøling å gjøre. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å feilsøke dette problemet på egenhånd. Så langt har jeg: - formatert, samt chkdsk /f og /r utallige ganger på 2 forskjellige HD'er. - brukt to forskjellige XP CD'er. - to forskjellge CD-rom. - flyttet iherdig rundt på en ram brikke for å se at det ikke var den/de som skapte problemet. - to forskjellige skjermkort. Ulike error codes: - 0x0000008E - 0x0000007E - 0x000000D1 - 0x00000024 - 0x000000A kjapt SPM: på prosessor boksa her (E8500) står det intel* 64 architectur for 64-bit computing. Funker til 32-bit også vell? Edit: PC specs https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73694 Endret 10. juni 2008 av OriZo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå