Ståle Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Jeg har skaffet meg en IR Tranciever fra IguanaWorks. Som det står på siden til Lirc at virker med programvaren. Jeg har installert Lirc og IguanaIR (fra siden dems), men så kommer jeg ikke lenger. Prøvde å lese på dokumentasjonen på lirc.org, men skjønte veldig lite. Noen som har en litt lettere guide? Nå gjorde jeg noe, og nå virker ikke lircd kommandoen. Men /etc/sysconfig/lirc start virker. Funnet ut at /etc/init.d/iguanaIR start gjør at systemet fucker seg opp. Maskinen skriver bokstaver selv, feks mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, eller systemet låser seg. Endret 10. juni 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Nå prøvde jeg å installere det på en annen PC med Ubuntu. Fikk opp sånn fancy GUI ting når jeg installerte .deb-pakken for iguanaIR, slik at jeg kunne velge Iguana IR USB Tranceiver. Men fikk fremdeles ikke opp IguanaIR opp i listen når jeg kjørte "lircd -H ?" (Her virket lircd faktisk også ) Jeg installerte først IguanaIR, og så Lirc. Men jeg vet ikke. Noen tips? [stale@localhost ~]$ sudo /usr/sbin/lircd -H iguanaIRDriver `iguanaIR' not supported. Supported drivers: accent alsa_usb asusdh atilibusb audio_alsa bte bw6130 creative creative_infracd default devinput dsp dvico ea65 i2cuser irlink livedrive_midi livedrive_seq logitech macmini mp3anywhere mplay mouseremote mouseremote_ps2 null pcmak pinsys pixelview samsung sb0540 silitek tira udp uirt2 uirt2_raw usb_uirt_raw usbx Endret 10. juni 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Bæh, det er en grunn til at lirc ikke har sluppet inn i kjernen. Mener du transmitter, eller mener du receiver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå