Gå til innhold

Firesifret speilrefleks fra Canon

Anbefalte innlegg

Kanskje det ikke er noe for deg, men enklere modeller i uhørt lave prissjikt er nok veien å gå for å kapre markedsandeler. Modeller som er optimalisert for å være enkle å produsere slik at de etterhvert kan selges svært billig uten at en taper spesielt mye på det. Resultatet blir at en vinner kjøpere blant de som bare skal ha "et kamera" og fra før sitter med en vag oppfatning av at "speilrefleks er bedre", og senere kan melke de av disse som fatter interesse for foto for penger på optikk, blitser, tilbehør og nye hus.

Synes å huske D40 også fikk mye pepper og blandet kritikk av etablerte brukere som sokner til de høyere prisklassene, og det viser kanskje hvor mye peiling (vi) har på å drive butikk? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, den ser jo grei ut den, men jeg liker ikke sd kort. Hvorfor kan ikke alle bruke cf:)?

Men en ting som er værre en sd er xd.

Som dere skjønner er det minnekorttype som er hovedargumentet mitt når jeg handler kamera:P

Lenke til kommentar
He he. Du er kanskje inne på noe der.

Den er i alle fall langtfra like motbydelig som Eos 1000 uden D bak. Grøss :cry:

Har en Eos 1000 liggende hjemme. Syns den har sånn flott plastikkfølelse som jeg ikke finner igjen på 30D'en min :)

Når det gjelder minnekortyper så vil jeg tro at størrelsen har mye å si. Blir litt vanskelig å finne plass til CF kort i små kompaktkamera og mobiltelefoner.

Er vel ikke mange som har kamera med CF kort som vurderer å kjøpe Eos 1000D vil jeg tro.

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar
Er vel ikke mange som har kamera med CF kort som vurderer å kjøpe Eos 1000D vil jeg tro.

Nei, men det blir nok en del som vil oppgradere fra eos 1000d til f. eks eos 40d. Jeg synes at speilrflekskameraer kun skulle bruke cfkort jeg. Det gjør det også lettere å låne minnekort av andre:P:)

Lenke til kommentar

Minnekort koster jo "ingenting" for tida. Jeg ser ikke på det som noe problem.

Kapasitetsmessig har SD hatt mindre kapasitet enn CF men det er ikke lengre noen ulempe nå. Selv SD har jo plass til tusenvis av Raw-bilder.

Hastigheten på SD-kort har tidligere vært en ulempe

Jeg tror Canon 50D vil komme med SD-kort

Stadig større deler av kameramarkedet standardiserer seg på SD. Det minker behovet for 52-i-1 kortlesere og ørten ulike minnekortporter på bærbare PCer. Jo mer standardisert jo enklere blir det å låne minnekort og ta med seg minnekortet når man oppgraderer kamera.

Ulempene med SD slik jeg ser det er DRM og at de er lettere å rote bort på grunn av størrelsen.

CF-kortlesere i PC eller kamera er følsomme for brutal innsetting av kortet. Pinner kan brekke. SD-kortlesere har ikke dette problemet siden de ikke har pinner. Koblingen er både fysisk enklere, mer robust og billigere å produsere.

Om noen år ser jeg for meg at både Nikon D5 og Canon 1Ds Mk5 bruker SD minnekort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...