iacob Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Sjekker bruktmarkedet for en nesten-ny stasjonsvogn til familien. Vil ha uproblematisk bilhold, god plass og driftsøkonomi. Tenker å bruke i underkant av 300 000. Har derfor sett på passater sånn som dette. Men så kom jeg over Jaguar x-type stasjonsvogn. De ser jo veldig snasne og billige ut. Noen som har noen innspill? Endret 10. juni 2008 av iacob Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=104070 kjøp jaguar,tror alle er shitlei av alle passat på hvert eneste hjørnet. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 "Vil ha uproblematisk bilhold...": da tror jeg du bør unngå Jaguar. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 "Vil ha uproblematisk bilhold...": da tror jeg du bør unngå Jaguar. En ufattelig teit uttalelse, egentlig...eller lever du på 60/70-tallet enda? Er noen år siden British Leyland dreiv å herpa merket nå. Denne Jaguar X-type er så og si samme bil som Ford Mondeo. Tviler nok på at det er noe særlig mer feil på disse enn f.eks Passat. Pantera Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 "Vil ha uproblematisk bilhold...": da tror jeg du bør unngå Jaguar.En ufattelig teit uttalelse, egentlig...eller lever du på 60/70-tallet enda? Er noen år siden British Leyland dreiv å herpa merket nå. Denne Jaguar X-type er så og si samme bil som Ford Mondeo. Tviler nok på at det er noe særlig mer feil på disse enn f.eks Passat. Pantera Tviler? Du påstår at jeg kommer med en latterlig uttalelse også vet du ikke med sikkerhet selv. Det er latterlig. Men du har rett at X-type kommer ganske høyt opp når det gjelder driftsikkerhet. Det er de andre modellene gjør at snittresultatet for Jaguar blir dårlig. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 "Vil ha uproblematisk bilhold...": da tror jeg du bør unngå Jaguar.En ufattelig teit uttalelse, egentlig...eller lever du på 60/70-tallet enda? Er noen år siden British Leyland dreiv å herpa merket nå. Denne Jaguar X-type er så og si samme bil som Ford Mondeo. Tviler nok på at det er noe særlig mer feil på disse enn f.eks Passat. Pantera Tviler? Du påstår at jeg kommer med en latterlig uttalelse også vet du ikke med sikkerhet selv. Det er latterlig. Men du har rett at X-type kommer ganske høyt opp når det gjelder driftsikkerhet. Det er de andre modellene gjør at snittresultatet for Jaguar blir dårlig. Ja jeg har skjønt at x-type egentlig er en pimpa mondeo. Og det kan jo ikke være så galt. Og prisen virker jo veldig i lav i forhold til andre premium-merker. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jaguaren er stilig i forhold til bilene den konkurrerer mot ja. Likevel kan man jo spørre seg om det er verdt å betale bortimot 300 000 kroner for en velkledd versjon av forrige Mondeo. En annen fin stasjonsvogn er jo Alfa Romeo 159, men disse er heller ikke kjent for å være 100 % feilfrie. Det snusfornuftige, trygge og kjipe valget blir nok derfor en Passat. Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jaguar X-Type kom på 133 plass av 258 biler. http://www.dinside.no/php/art.php?id=523581 Passaten kom vel på 65 plass. Men alt i alt er sikker Jaguaren en grei bil den. Var jeg ute etter en stasjonsvogn til ca. 300.000 hadde jeg tatt inn en Mercedes E klasse 270 diesel fra tyskland. Og kjøpt den fra Mercedes så får du 1 års garanti. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Hva med honda accord? De ser jo snertne ut og burde være ganske driftssikre? Om man skal gå og se på en sånn Jaguar, hva er det man typisk bør se eller høre etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå