Gå til innhold

Hjelp til valg av prosessor til gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til å velge prosessor til PCn min.

Har tenkt på en Intel Core 2 Quad Q9450 og "lillebroren" til denne. Er dette bra nok når jeg skal investere nærmere 10.000 kr i den (9800gx2 etc.)?

Har budsjett på ca. 11.000, og dette er da uten skjerm, høytalere og eventuelt uten tastatur og mus (det får gå under "Extra PC ting" i budsjettet mitt:))

Kan gi dere link til PCen jeg har planlagt, men trenger spesielt hjelp med prosessoren:)

EDIT: Glemte å gi link til PCen, her er den: PC

Takk på forhånd!

Endret av GamleErik1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nei! :D Ikke E8500!!! Den er ikke verdt prisen i forhold til E8400, og skal du klokke så klokker begge omtrent likt.

EDIT: har E8500 i den ene spill pcen min, men det er fordi det ikke var annet å få tak i på den tiden.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

hehe, har byttet nå;) Så på prisforskjellen, var store penger for lite ytelse der :ph34r:

Er ikke veldig god på overklokking, har hatt den forrige dataen i 4 år (fra jeg var 12...) og på den tid viste jeg ikke om overklokking heller...

Men ville vært kjekt om du kunne fortelle meg hvor mye den kunne overklokkes for en nybegynner:)

Lenke til kommentar

Zalman 9500 er en dårlig kjøler til prisen, men den er betydelig bedre enn org. kjøleren. Hovedkortet er helt ok, hvis du ikke har handlet ennå bør du absolutt kjøpe en annen kjøler, det finnes mange bedre som er rimeligere. Har du den fra før er det ok, E8400 utvikler ikke i nærheten så mye varme som en quad gjør.

Lenke til kommentar

Ok, har ikke handlet enda, venter 2 uker til de nye nVidia kortene kommer ut (og evt. til prisen på 9800 gx2 synker).

Har du noe forslag til bedre kjøler?

Og det med hovedkortet, har ikke lyst til å gå så veldig mye høyere på det, men hvis du har et bedre forslag til +/- 400 kr så kan nok det gå:)

Lenke til kommentar

Gå for et Intel P45 kort i den prisklassen, vanskelig å anbefale da de ikke har kommet enda, men f.eks Abit iP45 Pro, et av de mange Gigabyte P45 kortene eller Asus P5Q (styr unna de aller billigste modellene) er nok trygge valg.

Av kjølere er f.eks OCZ Vendetta/Vendetta2, Xigmatek HD1263, Scythe Ninja, Gigabyte G-Power II Pro eller Coolermaster Hyper 212 for å nevne noen, betydelig bedre valg enn Zalman 9500.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på Schyte Ninja, men forstår ikke helt greia med den... Er passe ny innenfor kjølere (også...)

Jeg må kjøpe en vifte ved siden av?

Og hovedkortene; jeg kan velge å vrake mellom de? Fant jo noen her i P45 serien, men forstod ikke helt hva du mente med det. Og hva er forskjellen på Abit P5E og P5Q?:p

Endret av GamleErik1992
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...