Gå til innhold

Canon Eos 450D eller Nikon D80

Anbefalte innlegg

hei!

ska kjøpe meg nytt slr kamera men vet ikke hvilken. har hatt et nikon D40og er godt fornøyd. har solgt det så har ingen objekt til overs. så langt står det mellom canon Eos 450D eller Nikon D80. hvilket er best? eller vet noen om noe som er et bedre kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med det samme man er inne på neglisjerbare forskjeller - canon sine xxxD-kamera har en spinkel liten 'fisle'-lukker-lyd, mens nikon sine kamera har en mye tøffere og råere 'klakk'-lukker-lyd. Er strålende fornøyd med mitt 400D, men skuler alltid missunnelig bort på nikon-eiere når jeg hører de tar bilder... :blush:

-Vegar

Lenke til kommentar
Med det samme man er inne på neglisjerbare forskjeller - canon sine xxxD-kamera har en spinkel liten 'fisle'-lukker-lyd, mens nikon sine kamera har en mye tøffere og råere 'klakk'-lukker-lyd. Er strålende fornøyd med mitt 400D, men skuler alltid missunnelig bort på nikon-eiere når jeg hører de tar bilder... :blush:

-Vegar

He-he, dette har jeg lagt merke til også, svigers har en 400D, og jeg synes det høres ut som noe er alvorlig galt hver gang han trykker på knappen.

Lenke til kommentar

Kan bare svare for meg selv, men lyden på lukkeren har fint lite å si for mitt vedkommende.

Er heller ikke så morsomt å ta bilder på rolige konserter når man hører lukkeren, og heller ikke så voldsomt populært har jeg erfart.

Men tilbake til topic: Som nevnt av andre så går du i butikken og holder kameraene i hånden og så kjøper du det som passer deg best.

Lenke til kommentar

450D har som kjent en del funksjoner som ikke D80 har av naturlige årsaker (450D er et nytt kamera,D80 er på tur ut)

Men la ikke dette hindre deg, prøv begge og se hvordan du liker å holde dem,finner du grepet ok så vurder hvilke funksjoner som er viktig, du vil uansett ikke klare se forskjell på bildene tatt med disse forutsatt lik optikk.

Lenke til kommentar

-Vegar

Dere kan være glade dere ikke har Sony. Har en venn som syns hans A100 høres ut som et leketøy i sammenligning med 400D. ;)

Ellers er det best med en så diskret lukkerlyd som mulig. Skulle ønske E-3 kunne måle seg med E-1 på det punktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...