SaJo Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg er helt enig med deg i at det å bare kunne stille inn ett opptak om gangen er for dårlig. Jeg håper og tror dette er noe de fikser med en softwareoppgradering en gang i framtiden. Jeg ser poenget med at boksen har to dekodere og derfor kun kan "pakke ut" to kanaler samtidig. Imidlertid burde det være mulig å ta opp fra disse to kanalene samtidig, under forutsetning av at man ser på en av de samtidig, eller har slått av boksen (altså i standby). Jeg er også enig i at 7 kr. pr opptaksinnstilling via mobil er helt hinsides. Imidlertid har jeg aldri prøvd denne løsningen, da den funker utmerket over internett og jeg aldri har hatt behovet for slike umiddelbare opptaksinnstillinger Angående prisingen på selve tjenesten er jeg litt uenig. Prisen på 158 kr blir reell om man bestiller tjenesten for å gjøre ett eneste opptak - men da er ting veldig satt på spissen. Man blir fort avhengig av funksjonen når man først tar den i bruk! Bare muligheten til å kunne pause programmet om telefonen ringer er verdt pengene synes jeg. At det er to måneders oppsigelse burde også være en grei sak - det er jo bare å planlegge litt Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 det med å planlegge et eller flere opptak er jeg ikke ening med deg i. det er få personer som har full oversikt over hvilket optak man kommer til gjøre . planlegingen er ikke så enkelt heller da det er få kanaler som oppgir programoversikten for en lengre periode en ca en uke. oversikten til tv2 ser ikke ut til å fungere nrk sin over sikt ser ut til å være bare for en uke diskovery her vel oversikt for en måned i gangen selv om de fleste progrmmene gjentaes hver uke til samme tid så er det likevel unntak. som du sier så kan prisen på denne tjenesten forsvares hvis det er behov for mange opptak. for min del så har jeg av og til behov for å kunne ta opp enkelte programmer som kolliderer med andre. da er prisen på 79 kr pr måned for høy. her må man også sammenligne med hvordan konkurrentene gjør det. dette er EN dekoder ikke fler så hvorfor skal prisen da kostre det samme som 2 dekodere i leie. ( den første dekoren man har følger også abonnementet ) hvis de ønsker at fler skal bruke denne tjenesten så må de også legge prisnivået på et akseptabel nivå. for å være konkret så vil jeg ha prisen på denne tjenesten ned med 50% Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Vi har i alle fall ingen problemer med å planlegge opptakene våre - om man ser en reklame for et program eller en film er det jo fort gjort å programmere opptaket. På samme måte kan jeg programmere opptak fra kontoret om jeg plutselig kom på noe jeg har glemt å sette på opptak. Forøvrig er TV-guiden stort sett oppdatert en ukes tid fram. Uten at jeg kjenner prissettingen til alle konkurrentene, har jeg inntrykk av at hos andre må man kjøpe en PVR-dekoder selv (evt. med sponsing), og at det da er uten månedsavgift. Med Altibox er det ingen engangskostnad, men en kostnad pr. måned. Ulempen med dette er at det over årenes løp blir et stort beløp - fordelen er at du kan bytte til en ny boks når det kommer en ny modell uten å måtte kjøpe den. Jeg ser at på f.eks www.rikstv.no koster en PVR-dekoder 2.999 (med sponsing og 12 mnd. bindingstid). Dette tilsvarer over tre år med PVR-tjeneste fra Altibox. En siste kommentar: Jeg er klar over at det er etableringsgebyr ved anskaffelse av PVR, men regner med det er tilsvarende gebyrer hos andre leverandører.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 så tjenesten funger uten problemer ? det som gjør at jeg har lite behov for mange opp tak er at jeg ser sortsett på TV2,Discovery og lit på NRK. NRK sine programmer finner man storsett på NRK sin webtv eller i reprise senere TV2 sine programmer kan man se på TV2 sumo ( som er langt billigere ) eller i reprise litt senere i uken . her trenger man helelr ikke å planlegge noen opptak. og Discovery sine programmer sendes så mange ganger at man ikke trenger noen opptak. mange ganger har man heller ikke tid til å sette seg ned å se opptakene. for meg er nytteverdien såpass lav at prisen kan ikke forsvares. hvis man sammenligner det med tv2 sumo 59 kr pr måne og uten binding leie av dekoder 39 kr pr måned leie av film ca 40 kr PR måned så forstår jeg ikke helt hvorfor opptaksmuligheten skal prise så høyt. broren min ble tilbud en PVR dekoder fra Canal Digital uten ekstra kostnad Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg er godt fornøyd med PVR-tjenesten. Det er nok noen barnesykdommer og forbedringsønsker, men alt i alt fungerer det bra. Hva man er villig til å betale blir jo opp til den enkelte - og til markedskreftene som nok må ha noe større enn deg og meg for å slå inn Personlig vil jeg si at bare muligheten for å pause det du ser på når telefonen ringer eller når du skal lage deg mat er verdt pengene Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 må har jeg ikke det telefon problemet . så ønsker jeg ikke å betale så mye for noe jeg kanskje bruker. hvis jeg skal betale så må jeg også vite at jeg kommer til å bruke denne tjenesten. for meg er dette en tjeneste på lik linje med det å leie en film eller sammenlignes med TV2 sumo og burde prises likt. det er ikke prisen i seg selv jeg reagerer på men prisen i forhold til de andre tjenstene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå