ShareFun Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Kom opp i Nyere Historie i dag. Tema: Nasjonale og globale endringer etter 1850 Omstillinger og utfordringer nasjonalt og internasjonalt etter 1850 og fram mot vår tid. I presentasjonen din kan du si noe om arbeidsprosessen og kildebruken. Du kan også bruke statistikk, kart, transparenter o.l. i framføringen. Noen flere som fikk dette? Jeg lurer på om jeg skal velge første og andre verdenskrig. Endret 10. juni 2008 av ShareFun Lenke til kommentar
Kjellpysje Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg kom også opp i nyere historie muntlig. Vi fikk denne oppgaven: Presenter bakgrunnen for og utviklingen av det norske sosialdemokratiet. Vurder den betydningen det har hatt for det moderne Norge. Noen forslag til presentasjon? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+723465 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 NH her også. Fikk dere oppgaven på forhånd? Urettferdig ass. Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Den burde vel være enkel. Husk at konklusjon//vurdering/avslutning på fremføringen er viktigst. Ikke heng deg opp i små detaljer, men se på utviklingen sammenhengende. Men det ser ut som hver skole har forskjellige oppgaver, så jeg vet ikke om en slik tråd er til så mye hjelp egentlig. Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk Temaet : Norge 1850-1900 Politisk Historie. Noen ideer til porblemstillinger?? Parlamentarisme? Strid mot embetsmenn? Statsrådsaken? Vetostriden? Riksrett? Noe som kan trekke inn begrepene årsak og virkning.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå