Gå til innhold

Kjøpe nytt kompaktkamera... Z1080 eller Z80?

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

har funnet to kameraer jeg ikke klarer og bestemme meg for.

Den ene er Casio Z1080 og den andre er Casio Z80.

Kikket på Casio sine sider og Z80 er ny mens Z1080 er en litt gamlere modell.

Z80 gjorde meg plutselig helt forvirret ettersom den hadde så mange funksjoner som gjorde meg fristet, mens Z1080 har de gode egenskapene som gode bilder, og solid allrounding.

trustedreviews har gitt Z1080:

Features 8/10

Image Quality 9/10

Value 9/10

Overall 9/10

http://www.trustedreviews.com/digital-came...lim-EX-Z1080/p1

trustedreviews har gitt Z80:

Build Quality 9/10

Features 9/10

Image Quality 7/10

Value 8/10

Overall 8/10

Pluss at jeg i tillegg så http://www.exilim.de/euro/exilimzoom/exz80/

og da så jeg den hadde velgbare moduser som passer til enhver situasjon noe som Z1080`n mangler, og dummt for det er den jeg lener meg litt mer over til...

Så jeg vet nesten riktig ikke ka eg ska gjør... :(

Håper på derfor på hjelp :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte ikke du nytt kamera for ikke så lenge siden? Eller går du fortsatt og undrer?

Forskjellen mellom 25 og 30 fps er ikke noe jeg ville lagt vekt på. Forskjellen er minimal, og det er faktisk 25 fps som er standard på TV-systemet i Europa. Det vil si, at bildet du ser på din egen TV, er 25 fps.

Bildekvalitet veier tyngst, og jeg ville valgt Z1080 om den har bedre bildekvalitet enn Z80.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Kjøpte ikke du nytt kamera for ikke så lenge siden? Eller går du fortsatt og undrer?

Forskjellen mellom 25 og 30 fps er ikke noe jeg ville lagt vekt på. Forskjellen er minimal, og det er faktisk 25 fps som er standard på TV-systemet i Europa. Det vil si, at bildet du ser på din egen TV, er 25 fps.

Bildekvalitet veier tyngst, og jeg ville valgt Z1080 om den har bedre bildekvalitet enn Z80.

z80 frister med sånn, direct record knapp, og den har 2000 i shutter, z1080 har 1000 i shutter.

også er den ny og har nye funksjoner. skalha enda ett kamera som får plass i lommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...