Gå til innhold

Finnes det ikke norsk språkpakke for siste firefox?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, det gjalt bare contents. Får ikke sjekka det noe særlig mer opp heller siden jeg kjører engelsk. Men kom over en artikkel med overskriften Why does Ubuntu puts Firefox transalation in gnome’s language pack ? Og når jeg tenker meg om så husker jeg språkpakkene ble oppdatert samtidig med firefox, så kanskje det har kommet nye av dem. Kjørt apt-get update / upgrade?

og litt til

The problem is that he now has Firefox 2 and the translation for Firefox 3 (from the GNOME package). Same problem occurs with the Hebrew interface… The solution is to manually delete the Firefox 3 files, and than install the mozilla-firefox-locale-he-il package.

Don’t forget that this should be done on every update of the language-pack-gnome-he-base package (or any other language than Hebrew)! So who’s in favor of splitting the Firefox 3 translation to another package ?

edit: jeg må lese mer nøye neste gang hehe

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Nope, det gjalt bare contents. Får ikke sjekka det noe særlig mer opp heller siden jeg kjører engelsk. Men kom over en artikkel med overskriften Why does Ubuntu puts Firefox transalation in gnome’s language pack ? Og når jeg tenker meg om så husker jeg språkpakkene ble oppdatert samtidig med firefox, så kanskje det har kommet nye av dem. Kjørt apt-get update / upgrade?

og litt til

The problem is that he now has Firefox 2 and the translation for Firefox 3 (from the GNOME package). Same problem occurs with the Hebrew interface… The solution is to manually delete the Firefox 3 files, and than install the mozilla-firefox-locale-he-il package.

Don’t forget that this should be done on every update of the language-pack-gnome-he-base package (or any other language than Hebrew)! So who’s in favor of splitting the Firefox 3 translation to another package ?

edit: jeg må lese mer nøye neste gang hehe

Jepp, har kjørt update, hjalp ikke. Finner vel ut av det etter hvert. Takk for hjelpen i alle fall :thumbup:!

Lenke til kommentar

Kjørt språkkpakkehåndterer-programmet (sitter på skolen, så husker kke hva det het), ligger i Administrasjon tror jeg.

Kjører den og huker av Norsk Bokmål hver gang jeg installerer og den legger inn ekstra nødvendige språkpakker.

Lenke til kommentar
Kjørt språkkpakkehåndterer-programmet (sitter på skolen, så husker kke hva det het), ligger i Administrasjon tror jeg.

Kjører den og huker av Norsk Bokmål hver gang jeg installerer og den legger inn ekstra nødvendige språkpakker.

Ja, har prøvd det også. Det finnes kanskje ingen nb-pakke for firefox 3.0 ennå?

Endret av ronron25
Lenke til kommentar
Nå fikk jeg updaten til v3.0 hjemme også. Fulgte med oppdateringer til alle nb language packene. Lå i "hardy-updates / main"-repoet :) Sjekk at du har fjernet hashen fra den i sources.list

Jeg setter pris på innsatsen og hjelpen, og takker for den. Jeg har oppgradert og installert, og prøvd ulike innstillinger og språkpakker, men det er og forblir engelsk. Nå legger jeg Ubuntu på hylla en stund og går over til Mandriva. For håpe den ikke er like vrien ;).

Lenke til kommentar

Jøss, etter å ha lasta ned absolutt alt det er mulig å laste ned, så ble det norsk :new_woot:.

Takk for hjelpen folks, problemet er løst. Hva jeg gjorde: Åpnet Synaptic pakkebehandler > rediger > merk alle oppgraderinger > bruk. Det finnes kanskje en bedre måte å gjøre det på, men det fikset i hvert fall problemet for meg. Ja, og så restarta jeg pcen.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...