ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Lasta ned og installerte firefox 3.0, men finner ingen språkpakke for norsk bokmål. Lasta ned og installerte en språkpakke hvor det stod nb-r bak, men det endra ikke språket. Noen som vet? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 mozilla-firefox-locale-nb-no ? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 mozilla-firefox-locale-nb-no ? Takk! Jeg søkte og fant mozilla-firefox-locale-nb-no i pakkebehandleren, og reinstallerte pakken, men språket endrer seg ikke? Greit med engelsk også, men vil helst ha norsk . Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 har du beta5 eller rc2? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) har du beta5 eller rc2? Hadde beta før, firefox 3.0 beta 5. Nå har jeg firefox 3.0, siste versjon firefox. Endret 10. juni 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) edit - preferences - content - languages - choose - select a language to add.. - norwegian bokmål [nb] edit: det blei feil Endret 10. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 edit - preferences - content - languages - choose - select a language to add.. - norwegian bokmål [nb] edit: det blei feil Bra jobba, men det endret ikke språket det heller. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Nope, det gjalt bare contents. Får ikke sjekka det noe særlig mer opp heller siden jeg kjører engelsk. Men kom over en artikkel med overskriften Why does Ubuntu puts Firefox transalation in gnome’s language pack ? Og når jeg tenker meg om så husker jeg språkpakkene ble oppdatert samtidig med firefox, så kanskje det har kommet nye av dem. Kjørt apt-get update / upgrade? og litt til The problem is that he now has Firefox 2 and the translation for Firefox 3 (from the GNOME package). Same problem occurs with the Hebrew interface… The solution is to manually delete the Firefox 3 files, and than install the mozilla-firefox-locale-he-il package. Don’t forget that this should be done on every update of the language-pack-gnome-he-base package (or any other language than Hebrew)! So who’s in favor of splitting the Firefox 3 translation to another package ? edit: jeg må lese mer nøye neste gang hehe Endret 10. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Nope, det gjalt bare contents. Får ikke sjekka det noe særlig mer opp heller siden jeg kjører engelsk. Men kom over en artikkel med overskriften Why does Ubuntu puts Firefox transalation in gnome’s language pack ? Og når jeg tenker meg om så husker jeg språkpakkene ble oppdatert samtidig med firefox, så kanskje det har kommet nye av dem. Kjørt apt-get update / upgrade? og litt til The problem is that he now has Firefox 2 and the translation for Firefox 3 (from the GNOME package). Same problem occurs with the Hebrew interface… The solution is to manually delete the Firefox 3 files, and than install the mozilla-firefox-locale-he-il package. Don’t forget that this should be done on every update of the language-pack-gnome-he-base package (or any other language than Hebrew)! So who’s in favor of splitting the Firefox 3 translation to another package ? edit: jeg må lese mer nøye neste gang hehe Jepp, har kjørt update, hjalp ikke. Finner vel ut av det etter hvert. Takk for hjelpen i alle fall ! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kjørt språkkpakkehåndterer-programmet (sitter på skolen, så husker kke hva det het), ligger i Administrasjon tror jeg. Kjører den og huker av Norsk Bokmål hver gang jeg installerer og den legger inn ekstra nødvendige språkpakker. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Kjørt språkkpakkehåndterer-programmet (sitter på skolen, så husker kke hva det het), ligger i Administrasjon tror jeg.Kjører den og huker av Norsk Bokmål hver gang jeg installerer og den legger inn ekstra nødvendige språkpakker. Ja, har prøvd det også. Det finnes kanskje ingen nb-pakke for firefox 3.0 ennå? Endret 10. juni 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg lasta ned firefox på norsk her: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-rc.html, men da må jeg starte nettleseren fra hjemmemappa. Hadde vært ok å fått plassert et firefox ikon på panelet som jeg kunne klikke på. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg lasta ned firefox på norsk her: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-rc.html,men da må jeg starte nettleseren fra hjemmemappa. Hadde vært ok å fått plassert et firefox ikon på panelet som jeg kunne klikke på. Er bare å dra filen som åpner firefox fra mappen og opp på panelet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nå fikk jeg updaten til v3.0 hjemme også. Fulgte med oppdateringer til alle nb language packene. Lå i "hardy-updates / main"-repoet Sjekk at du har fjernet hashen fra den i sources.list Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg lasta ned firefox på norsk her: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-rc.html,men da må jeg starte nettleseren fra hjemmemappa. Hadde vært ok å fått plassert et firefox ikon på panelet som jeg kunne klikke på. Er bare å dra filen som åpner firefox fra mappen og opp på panelet. Prøvde det, men det gikk dessverre ikke. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Nå fikk jeg updaten til v3.0 hjemme også. Fulgte med oppdateringer til alle nb language packene. Lå i "hardy-updates / main"-repoet Sjekk at du har fjernet hashen fra den i sources.list Jeg setter pris på innsatsen og hjelpen, og takker for den. Jeg har oppgradert og installert, og prøvd ulike innstillinger og språkpakker, men det er og forblir engelsk. Nå legger jeg Ubuntu på hylla en stund og går over til Mandriva. For håpe den ikke er like vrien . Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Jøss, etter å ha lasta ned absolutt alt det er mulig å laste ned, så ble det norsk . Takk for hjelpen folks, problemet er løst. Hva jeg gjorde: Åpnet Synaptic pakkebehandler > rediger > merk alle oppgraderinger > bruk. Det finnes kanskje en bedre måte å gjøre det på, men det fikset i hvert fall problemet for meg. Ja, og så restarta jeg pcen. Endret 10. juni 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå