Bornslip Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Kjøpte en 3com ruter på komplett for en stund siden, og har satt den opp mot ADSL modemet mitt og bruker 2 pc'er på internett samtidig. Dette går helt greit egentlig, har satt opp ruteren som en DCHP server som tildeler pc'ene IP adresser, og Pc'ene er konfigurert til å automatisk bli tildelt IP'er... Eneste problemet jeg har er at Pc'en jeg sitter på regelmessig ikke har tilgang til internett, eller at det går utroooolig sakte, og sider ender opp som "This page cannot be displayed..." Dette skjer flere ganger om dagen, og dette skjer kun på den ene pc'en som er koblet opp mot ruteren... Kan det ha noe med at jeg har en 15 meter lang skjøtet LAN kabel fra pc'en til ruteren? Uansett er dette veldig irriterende, noen som veit hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Kan det ha noe med at jeg har en 15 meter lang skjøtet LAN kabel fra pc'en til ruteren? TP kabler er veldig følsomme for "støy", så JA en 15 meter skjøtet kabel kan absolutt være en medvirkende årsak.! Så bytt kabel! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Kjøpte en 3com ruter på komplett for en stund siden, og har satt den opp mot ADSL modemet mitt og bruker 2 pc'er på internett samtidig. Hvilken leverandør? Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Hvilken leverandør? OfficeConnect, tror ikke dette skal ha noe å si men... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 OfficeConnect, tror ikke dette skal ha noe å si men... Det var nå ADSL-leverandøren jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Aha... Stjeleh0r... eller, Telenor.. ops Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Aha... Stjeleh0r... eller, Telenor.. ops Prøv og sett opp Telenor sin proxy i maskinen du har problemer med, adressen til denne finner du på siden til online. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå