Gå til innhold

Chippe playstation 2

oye01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det vel så FAAN meg ikke.. sjekk fakta før du slenger om deg med kommentarer.

En modchip kan gjerne brukes til å spille av backup cd'er av spill.

Noe som ikke er spesielt dumt om du har fullt av småunger i huset, slik beholder du orginalene i live..

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier.. personlige backups er lovlig.. spesielt viktig er dette med ps2 da.. fordi ps2 er en ekstremt populær konsoll og det er mange småbarns familier som har denne konsollen... backups er jææævli viktig når du har småbarn som fingrer på spillene ! :p

Lenke til kommentar
Det er det jeg sier.. personlige backups er lovlig.. spesielt viktig er dette med ps2 da.. fordi ps2 er en ekstremt populær konsoll og det er mange småbarns familier som har denne konsollen... backups er jææævli viktig når du har småbarn som fingrer på spillene ! :p

Det tror jeg på. :p Beklager at jeg tidligere i tråden snakka om ting jeg ikke har greie på; saken var at jeg trodde jeg visste det. :)

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men på PS2 siden er det faktisk mange som chippet/chipper maskinen sin fordi de vil spille import.

Veldig mange spill på PS2 kom omtrent 1 år tidligere i USA og da var det mange som syntes det var kjipt å vente på en EVENTUEL europeisk release.

Masse gode RPG som foreks XENOSAGA 1, Suikoden III osv osv kom ikke engang til europa.

Spillene har også halv pris hvis du kjøper de på www.videogameplus.ca

Den trenden vi har i dag med next gen konsollene at spillene kommer omtrent likt i hele verden er helt klart den riktig veien å gå.

Chipping av ps2 er derfor ikke entydig med piratkopiering.

Lenke til kommentar

ser ikke helt hvorfor det er så viktig å forsvare piratkopieringen.. Du har rett i at chipping av ps2 ikke er entydig med piratkopiering EsspeN, men jeg har aldri vært borti en person som har chippet ps2, nintendo ds, ps1, xbox eller xbox360 uten å ha piratkopierte spill lastet fra nettet.

Vi snakker nok så godt som entydig :p

Lenke til kommentar
ser ikke helt hvorfor det er så viktig å forsvare piratkopieringen.. Du har rett i at chipping av ps2 ikke er entydig med piratkopiering EsspeN, men jeg har aldri vært borti en person som har chippet ps2, nintendo ds, ps1, xbox eller xbox360 uten å ha piratkopierte spill lastet fra nettet.

Grunnen for at jeg dro frem nettopp PS2, og ikke nintendo ds, xbox360 og wii er nettopp fordi mange faktisk chippet maskinen sin for å få den sonefri. Det var litt spesielt på PS2 at mange spill aldri kom til europa og veldig sent.

Når det gjelder xbox1 er jeg også helt uenig med deg. De fleste jeg kjenner moddet sin xbox1 KUN for å bruke den som mediacenter. Selv har jeg 2 xbox1, den ene er linux maskin den andre er mediacenter. Men siden jeg er såpass gammel (32 år) så kan det jo hende at hvis de jeg kjente var 15 år hadde de proppa xbox1 full av spill. Så kan jo være litt pga av omgangskrets også.

Når det gjelder 360, ds, psp, ps1 og wii så er ikke hensikten så mye mer enn å bruke til backups nei.

Og ja, jeg er også enig med deg at de FLESTE bruker det for å laste ned fra nettet. Eller en slik "try before you buy" ala demo på xbox360 :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Du har et poeng både når det gjelder ps2en og xboxen.. nå spørs det jo i andre omgang om alt som ligger på mediacenteret er lovligt da om en skal være moralsk :)

Savner xbox sitt mediacentre, ps3 er bra, men mulighetene var vel litt flere på xboxen :)

Lenke til kommentar
Du har et poeng både når det gjelder ps2en og xboxen.. nå spørs det jo i andre omgang om alt som ligger på mediacenteret er lovligt da om en skal være moralsk :)

Savner xbox sitt mediacentre, ps3 er bra, men mulighetene var vel litt flere på xboxen :)

Siden jeg kjøpte meg prosjektor nå ble min mediacenter også byttet ut med en desktop pc som kunne vise HD :)

Tror nok den epoken med "bios" hacking er forbi. De har jo verken klart det på wii, 360 eller ps3.

Lenke til kommentar

Er jo ingen som forsvarer piratkopiering her. Bør ikke tvilen komme trådstarter til gode? Kan ikke rope pirat bare fordi han vil ha en modchip vettu. Du har vel en kniv et sted i huset, betyr det at du også driver å stikker ned folk med den eller?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde meg visst litt misforstått arokh..

ser ikke helt hvorfor det er så viktig å forsvare piratkopieringen..

det jeg mente med dette var at jeg synes at piratkopiering ikke trenger å forsvares, alle piratkopierer uansett på en eller annen måte, det er helt normalt og bør ikke være noe tabu. Trådstarter fikk beskjed om at denne type diskusjon var ulovlig dersom det gjalt piratkopiering, noe jeg synest blir for dumt når dette er så aktuelt som det er i dag :)

Selv piratkopierer jeg over en lav sko og skammer meg egentlig ikke, kjøper rikelig med ps3 spill som jeg håper redder karmaen min..:innocent:

Slik som ting har utviklet seg burde ikke "pirat" fungere som et slags skjellsord her på forumet etter min mening.

edit: Enig i hva du skriver under.. men en mellomting bør være mulig

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Chipping av konsoller er ikkje forbudt, ei heller backup av software. Oppfordring til piratkopiering er ikkje tillatt på dette forumet.

Trådstarter har ikkje kommentert noko meir enn det som står i førstepost, brukaren har ikkje hinta til at det er snakk om piratkopiering, tråden blir ikkje stengt.

Den diskusjonen legges død her, skulle piratkopiering kome opp seinare i tråden veit dykk kvar rapporteringsknappen er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...