Gå til innhold

Noen testbilder med min nye baby: Sigma 30mm f/1.4

Anbefalte innlegg

Var i butikken å blåste bort litt penger på en Sigma 30mm f/1.4 på vei hjem fra jobb i dag, samt tilhørende UV-filter. Så når klokka passerte 23:00 var det på tide å ut i den overskyete kvelden å sette objektivet på prøve. (Eller meg selv for den del)

Må selv si meg særdeles impregnert over objektivet, og ser frem til jeg lærer bruke det (og kameraet) fullt ut. Soo.. noen testbilder fra første tur med lyssterk fastoptikk, etter å ha hatt dSLR i drøye 14 dager...

Er ikke i utgangspunktet BK, mer testbilder, men kommentarer er selvsagt velkommen allikevel. Var mer tenkt som noen eksempler på hva en komplett nybegynner kan få til med denne perlen på første tur ut, for de som måtte sitte å gruble på valg av fastoptikk =)

Alle bilder er tatt uten blits, kun lyset i omgivelsene, håndholdt.

The Batmobile

post-158904-1213048386_thumb.jpg

f/1.4, 1/60, ISO200, Manuell

Retired

post-158904-1213048431_thumb.jpg

f/1.4, 1/60, ISO800, Manuell

Og, siden PM er fastoptikk-generalen her inne ser det ut til...

Discarded

post-158904-1213048481_thumb.jpg

f/1.4, 1/60, ISO800, Manuell

Endret av Philo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt tips, skal ta det med meg videre.

Disse bildene er totalt ubehandlet, bare croppet litt på #2 og #3 og nedskalert dem til en mer forumvennlig størrelse, for å vise råresultatet fra objektivet.

Tok forøvrig også et sammenligningsbilde av samme tønne under samme lysforhold med Tamron'en med kamerainnstillingene pumpet opp til den faktisk be nogenlunde synlig.

f/4.0, 1/15, ISO1600, Manuell

post-158904-1213054177_thumb.jpg

Har falt pladask for Sigmaen nå, og har en mistanke om at den blir stående fast på kameraet.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte samme objektiv av sn0dig her for noen dager siden, og selv om jeg ikke har fått testet det så mye ut ennå må jeg bare si at det virkelig har blitt en favoritt. Det blir nok ikke tatt av huset med det første hos meg heller. Skal se om jeg kan få hostet opp noen testbilder etter hvert jeg også.

Lenke til kommentar

gratulerer med nye objektiv begge to! Jeg liker det første bildet best, det av bilen. Jeg husker veldig godt oktoberfesten her på akam i fjor høst, da brukte jeg kun 30mm en hel måned. Jeg lærte masse av det, først og fremst komposisjon og det å visualisere bildet. Zoom er også gøy, men jeg liker egentlig best 30mm'ern min:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...