Gå til innhold

Hjelp med vannkjøling fra Performance-pcs.com

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver og vurderer vannkjøling, og lurer i den sammenheng på om det jeg har kommet frem til passer sammen.

Handlelisten

Handleliste.jpg

Har ikke prøvd vannkjøling før, så det er sikkert noe jeg har oversett :ph34r:

Skal også gå til anskaffelse av et CoolerMaster Cosmos S og har laget en liten skisse over hvordan "loopen" skal se ut.

CosmosSloop.jpg

Håper noen kan se over og si fra om det er noe som burde vere skiftet/lagt til osv :new_woot:

Edit: Fikset bildene

Endret av Chr1ster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der kom bildene ja :) Men ja, har samme kabinett og driver på med mitt eget vannkjølingsprosjekt. Det første jeg ville ha gjort var å velge en annen radiator, selv har jeg valgt en Hardware Labs Black Ice GTX360 som er en bedre radiator enn den du har valgt. Langt tykkere og bedre til å avgi varme. Koster litt ekstra, men er nok verdt det.

Trenger du et så langt reservoir? Holder det ikke med et 250?

Vet ikke hvor bra den GPU-blokken yter, men jeg føler meg tryggest når jeg velger et lagd av EK. Ser litt finere ut også. CPU-blokken er svært bra, men du kan kanskje også gå for en D-Tek Fuzion v2 istedenfor. Ikke like restrektiv noe som fører til en bedre flow, men tror nok ikke du kommer til å merke noe særlig stor forskjell.

Til slutt ville jeg kjøpt varene fra enten sidewindercomputers.com eller petrastechshop.com!

[edit]Eller chilledpc.co.uk som jeg har fått litt sansen for i det siste :)

Endret av OndApe
Lenke til kommentar

Valgte den Stealth Radiatoren fordi den hadde ett "hull" i hver ende, men er det virkelig så stor forskjell? Isåfall skal jeg gjerne bytte den.

Tanken var bare fordi den 250mm ikke var på lager, byttes før bestilling.

Det står på informasjonen til EK blokken at den ikke passer til PowerColor kort, hvorfor vet jeg ikke, fant et bilde av referansekortet til ATI og sammenlignet, men fant ingen forskjeller.

Noen som vet hvor vannet skal inn på den pumpen? Om det er på toppen eller den som stikker ut til siden?

Må jeg ha ekstra "nipler" eller følger det med alle de forskjellige delene?

Edit: Skriveleif

Endret av Chr1ster
Lenke til kommentar

Vann inn i senter på pumpa.

De fleste komponenter har nipler, men ikke alle er like gode.

D-Tek anbefales!

De skiller seg fra andre ved at o-ringen ligger i et spor, som sikrer riktig sammentrykking av o-ringen.

e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...