Gå til innhold

Priser i bulgaria..?

Gjest medlem-128014

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-128014

skal til bulgaria i sommer.. nærmere bestemt sunny beach. så derfor lurte jeg på hva prisene er der nede på: sigaretter, sigarer, øl, brennvin, mat, klær osv..

takk for svar

Endret av medlem-128014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste er vel betydelig billigere enn vi nordmenn er vant til. Har hørt at en halvliter koster 8 kr, at maten er billig nok til at det ikke gjør noe om du bestiller feil første gang, og at et par bukser og et par t-skjorter kan gå for til sammen 250 kr.

Sier ingenting av dette sikkert, men drar selv til Bulgaria om om en uke, så kan jo si mer om det når jeg kommer tilbake. :p

Lenke til kommentar

Bulgaria er ett av de billigere stedene nedover ja, men ettersom det blir mer og mer turiststrøm øker prisene deretter. I tillegg spiller turistsesongen inn, en vare kan koste nesten det dobbelte i sommermånedene enn hva det gjør resten av året.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke de hever prisene der nede med det første. Etter at Bulgaria fikk et sted kåret til "Bloody beach", som betyr det verste stedet i Europa hvor ungdom fester i fylla, driver med drugs, har sex o.s.v, så har turiststrømmen falt med 70% fra Norge. Ikke mange familier som ønsker å dra dit lenger. Så tror de må gjøre noe drastisk for å øke turiststrømmen igjen. Derfor tror jeg neppe de kommer til å øke prisene ihvertfall.

Lenke til kommentar

Sitter akkuratt naa i Sozopol og kan fortelle at en halvliter er ca. 9 kroner paa restaurant (1,5l Zagorka oel i kiosk ca. 7). Alkohol i sin helhet er saa billig at vi har kjoept med 3 liter god hvitvin for 50 kroner og har paa rommet.

Maten er billig og det er fullt mulig for 10 personer aa gaa paa restaurant og spise seg mett for 450 kroner.

Lenke til kommentar
Jeg skal til Golden Sands om noen uker. Noen som har vært der, noe jeg bør se?

Hvordan er det med kveldslivet og kriminalitet? Kan mån gå ut alene å drikke uten å komme i bråk eller bli kidnappet? Skal med foreldre og de vil nok ikke være med ut.

Det gikk helt fint med meg hvertfall, men ikke ta taxi alene på kvelden. Sjåførene selger alt slags dop, det sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...