Gå til innhold

Ingen tilgang til samtlige antivirus-nettsider

Anbefalte innlegg

Hei, Trodde jeg fikk et bilde over msn. Dum som jeg var lastet jeg det ned og åpnet en zip-fil. Trodde først det var windows som ikke kjente igjen formatet, men det var ikke ett bilde.

Kjørte antivirus og fikk opp et par virus som ble slettet.

Da jeg skulle finne ut av hva viruset "memorystring.exe" var fant jeg ut at samtlige antivirus nettsider er blokert."Klarte ikke opprette tilkobling" internett virker som normalt ellrs. Hva i Fa*?!/() er dette ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fryktelig simpelt fra viruset sin side, det blokker tilgang til ved å vise til feks 127.0.0.1

Opplevde et slikt virus en gang på en kompis pc for 3-4 år siden, tror bare jeg fant prosessen, filen og slettet det. Vet ikke om hijackthis funker, det kan du jo laste ned fra en vilkårlig DL side.

Er viruset fjernet? Kan det være andre virus du ikke har funnet? Litt mer informasjon.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

Se i hosts-filen din (vanligvis i C:\\Windows\system32\drivers\etc\), og sjekk om viruset har brukt denne til å redirecte kjente antivirus-nettsider til localhost (127.0.0.1). Om det er den måten viruset har blokkert tilgangen, kan du redigere vekk alle linjer i filen som inneholder adresser til antivirus-sider, og forsøke igjen.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen.

Tipsene er til stor hjelp, hadde ikke anelse om hvor jeg skulle begyne å lete.

Har begynt å gå igjenom processes for å finne dritten, har blant annet funet en tadh.exe.

Søk på nettet gir ingen treff, men jeg vet jo ikke om det er viruset som stopper dette også.

Lenke til kommentar

Ser ut til at problemet er løst.

Min løsning ble å instalere adaware, som fant 50 syke filer. Så en titt på hosts-filen og problemet ble borte.

Ps. Noe svakt av Avast antivirus å ikke oppdage dette.

Og viruset / ormen het Win32.backdoor.IrcBot

Endret av bryggern83
Lenke til kommentar

Det finnes ingen Antivirusprogram som tar alle typer virus på et gitt tidspunkt. Selv med antivirus installert må man vise forsiktighet ved åpning av filer fra usikre kilder. MSN er dessverre en stor kilde til virusinfeksjoner så der bør man vise særlig aktsomhet.

Lenke til kommentar

Dersom det er en infeksjon som har bestått av flere typer malware, ville jeg vurdert en reinstallasjon av Windows - ofte veldig vanskelig å være helt sikker (uten å gjette) på at alle rester og følgefeil er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...