Discipline Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Fint portrett, men jeg synes det er litt forstyrrende at han ser til siden på den måten, fordi det virker som han stirrer, uten at jeg vet hva han ser på. Dog foretrekker jeg de mer rustne bildene fra deg Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Fargeversjonen er helt klart best. Sjømannen blir for anonym i S/H-versjonen. Ellers et fint portrett med mye personlighet. Akkurat passe DOF. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 For normalt for PMnormal? Hmn. Den må jeg tenkte litt på. I mellomtida kan jeg kanskje si noe om bildet i stedet for rollefiguren PM. Fin og troverdig miljøskildring. Jeg har sm kjent hatt meg en tur til sjøs, og jeg kjenner meg igjen. Det å stå og småfryse på dekk, og kanskje lengte til land. Samtidig som du vet at du egentlig har det ganske fint der du er. At du føler deg veldig levende, som en del av noe som er større enn deg selv. Gaia, for de riktig filosofiske. Jeg stusset litt på formatet. Han ser ut i det store intet. Litt mer rom på høyre side ville umiddelbart falt mer naturlige. Etter litt tid føles det riktig at du har lukket det, det gir en litt mer innadvendt stemning enn den klassike ut i horisonten greia. Den fule dingsen i høyre billedkant kunne jeg greid meg godt uten. I s&h fungerer den bedre, der bryter den linja ut av bildet, men i farger så lugger blikket mitt litt for mye på det punktet. Bort sett fra det er miljøskildringa virkelig fin med forbildelig bruk av DOF. Livbøya er noe som alle kjenner igjen, og den plasserer oss umiddelbart i rett miljø. Stigen er og fin, og fint plassert. Vi aner det overfylte, tilsynelatende kaotiske, men allikevel svært ryddige miljøet ombord. Vi ser det, uten at det blir for dominerende. Lyset er det siste punktet jeg har lyst til å kommentere. Eksponeringen sitter godt. Du skildrer lyset godt. Med ett unntak, magenta stikket. Med forbehold om dårlig skjerm hos undertegnede, så er ikke fargene helt realistiske. Blåskjær for å få fram det forblåste kunne jeg ha satt pris på, men ikke maganta. En liten justering, så sitter lyset perfekt. Det med hva som er normalt for PM, det må jeg eventuelt komme tilbake til Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Dårlig skjerm kan hende. Jeg jobber på laptop, men ønsker meg en god ekstern monitor. Den gule greia er heller ikke min favoritt. Jeg lot det bare være, for litt småfeil tillater jeg meg. Jeg synes i utgangspunktet at fargeversjonen er best, men her er jeg ikke helt sikker. Kanskje kanskje kanskje. Poseringen er ment å være litt macho, og da føler jeg at direkte øyekontakt blir litt truende. Igjen viser også inspirasjonen til propaganda seg i et av mine bilder, men denne gang er det vel kanskje mer arisk i sin natur. Hva som er normalt for PMnormal vet han knapt selv Takk for flotte kommentarer til dette litt tradisjonelle bildet. Jeg tar faktisk mange slike, men ønsker ikke å legge dem ut av hensyn til personene jeg tar bilder av. Det er til privat bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå