iNeo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hei. Jeg har googlet å googlet i hele dag, og har prøvd "ndiswrapper" og Windowsdriveren (sp34152.exe) uten hell. Lyset på laptopen som indikerer at wlan-kortet er på slått, lyser ikke og uansett hvor mange jeg trykker på "på/av" knappen nekter den å lyse. Lenke til kommentar
korky Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Husker ikke om HP har det men enkelte av laptopene har også en på/av knapp på en av F tastene når man holder inn Fn knappen Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Dessverre er Broadcom verst i klassen når det gjelder å dele spesifikasjoner. Vi får håpe de skjerper seg etterhvert. I mellomtiden har noen lagt ut en fiks til deg, sjekk posten til omaha her: http://linux1.no/blogg/omaha/3379/ubuntu-b...ckports-har-fix Lenke til kommentar
haalo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk det kortet (faktisk samme laptop) til å fungere med bcm43xx-fwcutter. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Bruker samme typen pc på jobb'en har sette opp ca 200 stk av denne typen, drivaren til den pc finner du her "HP Compaq 6715b Notebook PC" på den typen er det touch knappa heilt øvert med lysta er berre og trykke på symbola, har vore bort i ein del pc'ar der det er feil med den at den slutter og fungere. Legg inn HP Quick Launch Buttons og HP Wireless Assistant og såj om det fungere Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nedda, ikke alle bruker Windows. Og de færreste postene i GNU/Linux handler om det. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Har prøvd disse guidene etter jeg reinstallerte Mint, men neida. Etter jeg prøvde de guidene, vises ikke trådløstkorte i LSPCI heller. Endret 10. juni 2008 av iNeo Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Såg feil på posten at den låg i GNU/Linux, men her er ein link som kansje kan hjelpe deg Running Linux on Compaq 6715b eller http://www.linlap.com/wiki/HP-Compaq+6715B ser at det er ein god del som har hatt problem med wifi på denne pc med linux. Endret 10. juni 2008 av Neddo Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Har sett på den første linken, og har allerede prøvd den andre fra før. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Den enkleste løsningen er nok den jeg har gitt deg. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Sitter å ser på den nå, men det sier meg ikke så veldig mye. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Aktiver pakkebrønnen backports. Dette gjøres enklest i Synaptic under Settings->Repositories, så velger du fanebladet Udates. Der kan du huke av backports. Så tar du en Reload for å oppdatere systemet. Nå skulle i følge linken den nye kjerna ligge i pakkesystemet (selv om jeg forsåvidt ikke ser den på min 64-bit installasjon ennå). Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Takker. Skal se på det i morgen på skolen. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 har hp pavillion dv 9232, mitt trådløskort funkeet heller ikke så jeg for in på system > administrasjon > hardware drivers og krysset av drivere får nvida og broadcom. (du må være koblet til kabel får å laste den driveren) kommer det ikke opp noe må du oppdater systemet, system > administrasjon > oppdatering... etter dette fikk jeg min fram, hvis du ikke for fram etter du har installert oppdateringene og startet maskinen på nytt går du inn i pakkebehandlere og søker etter broadcom og installerer b43-fwcutter. tror du må in på hardwaare drivers i gjen og velge ok hvis det ikke gjøres automatisk etter installasjon.. vips.. der funker nettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå