Gå til innhold

Hvilket av disse hovedkortene bør jeg velge?

564215

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en spillpc som jeg kommer til å overklokke. Jeg står foreløpig mellom to hovedkort (men jeg er åpen for innspill); Asus p5K Premium og Asus P5E. Forskjellen på kortene er slik jeg ser det at P5E har X38-brikkesett mens P5K har P35-brikkesett. Jeg ser på det som en bonus at P5K har Wifi, så jeg slipper å kjøpe det utenom (i nødstilfeller hvor f.eks. nettverkskabel blir ødelagt etc). Og så trenger jeg bare hjelp til å finne ut av hvilket kort jeg skal velge, i forhold til at PC-en skal overklokkest. P5K er i tillegg 200,- billigere en P5E. Men jeg er som sagt åpen for innspill.

Endret av ZeroZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke Wifi til vanlig, men jeg tenkte at det var greit å ha liksom. :roll: Og det at den er en god overklokker passer meg veldig fint ettersom jeg har planer om å overklokke selv. Men har hørt at 38x er veldig bra (av en grunn som jeg ikke helt husker), men hva er egentlig den store forskjellen mellom p35 og x38?

Lenke til kommentar
Jeg skulle velge P5E selv, men når jeg fikk med meg resultatene til 4870 var 4870x2 en selvfølge til CF relativt billig i forhold til ytelsen :)

Hmm.. Jeg har ikke peiling på ATI-skjermkort. Når det gjelder Nvidia sine kort klarer jeg fint å følge med på hva som er bra og hva som ikke er spesielt godt. Så kommer tvilsomt til å kjøre crossfire noen gang. Og det gikk vel heller ikke med P5E?

Lenke til kommentar
Jeg har det p5k kortet, og jeg er veldig fornøyd. Men det må sies at den eneste grunnen til at jeg kjøpte det, var fordi jeg ikke hadde penger til x38 kortet.

Ok, men hvorfor ville du egentlig kjøpe et hovedkort med x38-brikkesett i stedet for P35? Var det noen grunn utenom crossfire?

Lenke til kommentar

Nei, det har ikke så mye å si at du ikke velger et hovedkort som støtter PCI-Express 2.0 når du skal ha et 9800gtx da dette kortet ikke utnytter PCI-E 1.1 fullt ut, men man regner med at neste generasjon Nvidia kommer til å gå over denne grensen.

Lenke til kommentar

X38 og X48 chipsettene er vel mest kjøpt pga full CrossFire skalering (2 stk. ATI kort) men selvfølgelig også andre grunner til at man kjøper dem.

Skal du ha et high-end nVidia kort ville jeg heller godt for et P35 eller P45! Du kan spare mye penger på det, og heller legge litt penger i skjermkort, ram osv. :)

Lenke til kommentar
X38 og X48 chipsettene er vel mest kjøpt pga full CrossFire skalering (2 stk. ATI kort) men selvfølgelig også andre grunner til at man kjøper dem.

Skal du ha et high-end nVidia kort ville jeg heller godt for et P35 eller P45! Du kan spare mye penger på det, og heller legge litt penger i skjermkort, ram osv. :)

Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe nVidia-kort. Så kan dere foreslå noen P35 eller P45 kort til meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...