LøperFraVevelstad Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) jeg prøver å få min mor til trene - da hun er godt overvektig da..men hun sier hun er utbrendt og ikke har krefter til å trene..men gjøre sine dyder i fjøset, samt rydde hele huset hele tiden - det klarer hun. noen tips om hvordan jeg kan hinte til henne at hun lyver? Endret 10. juni 2008 av Skarpengland Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Er din mor en bonde? nei, men vi har ei skrank og stakkarslig bestemor som må ta over for naboene avogtil..og om hun ikke klarer det (vondt i knær - skal operere snart) så tar mamma over, og gjør det hele til hun er utpeist..så hun KAN ikke være tom for krefter Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hva vet du om dét? Vil hun ikke så vil hun ikke. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Finn fram vekten og lur hun oppå den, da før hun sjokk. I tillegg kan du plassere mange speil i huset og ta mange bilder av uheldige posisjoner der fettet virkelig kommer fram. Da kan det hende, alt ettersom hvilken person hun er, at hun får så lyst å gjøre noe mer det og spurdler av krefter:D Mulig hun mister helt lysten på alt og blir stooor. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Man blir utbrent av ikke å trene. Skal se at straks hun kommer i bedre form og holder et godt kosthold får hun også mye mer energi til å gjøre det hun vil. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Du kan på ingen måte tvinge henne til å trene, og jeg skjønner at det ikke er det mest fristende for henne heller Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 vil ikke være vrang, men jeg mener at emnetittelen er ganske bra den..hun HAR jo ett problem.. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 jeg sa dette om overskudd om man ikke trener til mamma..og hun virker hysterisk på å unslippe trening.og nå begynner det å bli farlig, for jegser at dobbelthaken hennes har blitt fetere! jeg blir redd, alle sammen! det er MORA mi det er snakk om! Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Synes denne passet litt her. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, det er som eskhyo sier, at man føler seg mer og mer daff jo mindre man trener og beveger seg. Dessverre er det slik. Og dermed har trening og form en lei tendens til å havne i en ond sirkel. Om det går lang tid mellom hver gang en er fysisk aktiv, venner kroppen seg til dette, og dermed blir du både fysisk og psykisk innstilt på å slappe av og holde deg i ro. Det du da kanskje kan gjøre, er å, på en vennligsinnet måte der du presiserer at det er for hyggens skyld, tar henne med deg på en spasertur om dere for eksempel har en hund. Du kan ikke tvinge henne. Det er hennes valg. Men si til henne at du gjerne går en tur sammen med henne. Det er kanskje noe som kan hjelpe? Og dersom dere får en fin opplevelse, ser for eksempel solnedgangen eller noe annet idyllisk, får dere/hun kanskje lyst til å gå enda en tur, og enda en og en til osv... Etter hvert blir man nærmest avhengig av turen. Man både sover bedre og blir roligere. Det er herlig å være hektet på fysisk aktivitet. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 jeg prøver å få min mor til trene - da hun er godt overvektig da..men hun sier hun er utbrendt og ikke har krefter til å trene..men gjøre sine dyder i fjøset, samt rydde hele huset hele tiden - det klarer hun. noen tips om hvordan jeg kan hinte til henne at hun lyver? det jeg syns du burde gjøre er se på kostholdet hennes, er det bra? spiser hun i normale mengder og sunt? små porsjoner og ofte? hvis hun gjør det vil det gi henne mer overskudd... Husk på at når moren din er overvektig er det ikke så lett å begynne å trene, du burde heller oppmuntre henne til å gå seg en liten tur, bli med henne kanskje for støtten sin del. All aktivitet som gir mer enn normal puls er positiv for formen og vekten... Husk også at å være i fjøset, rydde huset og alt dette er også aktivitet som gjør at moren din bruker mindre tid på sofaen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå