Gå til innhold

Hjelp Til Tekstbasert Nettspill

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen, jeg laget meg en bruker her på grunn at jeg så mange som kunne mye innen dette her. Jeg har et lite ønske som jeg har drømt om i flere år, men jeg har aldri funnet noe bøker om script og slik. Her en et forslag, hvis du lager en nett side

(funpic eller noe sånt).

Den skal inneholde:

- Innloggin

- Forum

- Spillere pålogget

- Ledelse (mod,admin)

- Ranks (må ikke)

- Vær spiller har en egen profil

Så det er slik jeg håper noen kan starte på et prosjekt.

Hvis du ikke gidder, så kan du gi meg noen linker til norske nett sider der det er info om dette eller tips til noen bøker.

MVH

Aleksander

Ta kontakt:

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du vil ha hjelp til? Å utvikle et helt tekstbasert nettspill? Det er en rimelig stor jobb, noe som tar lang tid og mye planlegging. Jeg har null tro på at noen vil gjøre noe slikt for deg. Lær deg HTML, CSS, PHP og mySQL, så er du på god vei mot å kunne gjøre noe slikt.

Jeg har dessverre ingen konkrete norske kilder å henvise deg til. Egentlig tror jeg at du i det lange løp vil være nødt til å lese og bruke mye engelsk, særlig på serversiden.

Lenke til kommentar
Hva er det du vil ha hjelp til? Å utvikle et helt tekstbasert nettspill? Det er en rimelig stor jobb, noe som tar lang tid og mye planlegging. Jeg har null tro på at noen vil gjøre noe slikt for deg. Lær deg HTML, CSS, PHP og mySQL, så er du på god vei mot å kunne gjøre noe slikt.

Jeg har dessverre ingen konkrete norske kilder å henvise deg til. Egentlig tror jeg at du i det lange løp vil være nødt til å lese og bruke mye engelsk, særlig på serversiden.

Korrekt. eller ca korrekt :p

Det finnes vel norske toturials for dette bla

www.w3schools.com

www.tizag.com

men du må nødvendigvis ikke bruke engelsk i det du scripter :) , men det er en fordel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...