Jajakanskjedet Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hei jeg er 14 år... til konfen vil jeg kjøpe berbar data. men den skal vere rask. og skal ikke ha noe problem med å kjøre spill!!! f.eks warrock. skal ikke lagge noe! og det må vere noe lunde lav pris. noen tips til hvilken data jeg skal kjøpe? Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 hvor billig bærbar pc er det snakk om? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 For det første hvor bilig snakker vi om? Og WarRock er ett spill som krever ekstrem lite av maskinen men ekstremt mye av nettet ditt. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 jeg og faren min bruker samme nette. og det lagger 100 ganger mer med min enn hans! jeg vil håpe på ca 7000. ikke noe serlig mer ivertfall Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 til den prisen så blir en 15tommers laptop med 8600gt skjermkort mest aktuellt. Compal IFL90 kan konfigurere laptopen til eget behov Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) denne går ein liten del over budsjettet men er ganske god: https://prisguiden.no/product.php?productId=91041 EDIT!!! BIG EDIT!!: supert tilbud på den hos mpx!! med dobbelt minne, 320 gb hdd og blu-ray til same pris!!!! http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94259 Endret 10. juni 2008 av alliha Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 til den prisen så blir en 15tommers laptop med 8600gt skjermkort mest aktuellt.Compal IFL90 kan konfigurere laptopen til eget behov jeg har ikke peiling på hva jeg burde velge. kan du hjelpe meg å lage pcen? ca 7000 kr.(jeg vet ikke om mine krav holder, men billigst som mulig) rundt 300gb skjermkort: 8600 (minst) hadde vert fint om du, eller noen andre kunne hjelpe for jeg vet ikke så mye om data Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 jeg og faren min bruker samme nette. og det lagger 100 ganger mer med min enn hans! jeg vil håpe på ca 7000. ikke noe serlig mer ivertfall 7000 for en gaming pc? Er du gal? Ikke noe mindre enn 10-11000 kr bør du gi for en slik en. Og sørg for at du får med i hvertfall 256 Mb Videominne, 2Gb Ram og mer enn 2,4Ghz prosessor. det pleier å være MINSTE kravene for en pc. Ps En bærbar pc er IKKE en gaming-pc. Skal du spille er det stasjonær som gjelder. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) denne går ein liten del over budsjettet men er ganske god: https://prisguiden.no/product.php?productId=91041EDIT!!! BIG EDIT!!: supert tilbud på den hos mpx!! med dobbelt minne, 320 gb hdd og blu-ray til same pris!!!! http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94259 Den der har bare 1280x800 oppløsning på skjermen. Det duger ikke etter min mening. Zepto Znote 3405W til under 5000 kr er jo bedre enn den der. Bedre skjermoppløsning og bedre skjermkort. Edit: Trådstarter,hvorfor kjøper du deg ikke en stasjonær pc? Du vil få MYE bedre ytelse enn med bærbar. Endret 16. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 jeg og faren min bruker samme nette. og det lagger 100 ganger mer med min enn hans! jeg vil håpe på ca 7000. ikke noe serlig mer ivertfall 7000 for en gaming pc? Er du gal? Ikke noe mindre enn 10-11000 kr bør du gi for en slik en. Og sørg for at du får med i hvertfall 256 Mb Videominne, 2Gb Ram og mer enn 2,4Ghz prosessor. det pleier å være MINSTE kravene for en pc. Ps En bærbar pc er IKKE en gaming-pc. Skal du spille er det stasjonær som gjelder. Acer Aspire 5920G, som har blitt linket til tidligere i tråden, møter samtlige dine krav. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg ville heller ha sett på Dell Studio 15 Den har et grafikk kort som jeg mener å huske er litt bedre enn 8600GS som det er på Acern. Prosessoren er 2GHz vs Acern's 1.86. Link til Dell. Koster 6490,- og jeg mener det er en 10%'s rabattkupong for tiden. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 hvorfor er stasjoner nødvendigvis bedre enn berbar? en grunn til at jeg har lyst på berbar er fordet på videregående må jeg ha det. jeg snakker ikke nødvendig vis om en GAMING pc bare den er rask å går ann å spille noen fps spill på så er jeg fårnøgd Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Den har et grafikk kort som jeg mener å huske er litt bedre enn 8600GS som det er på Acern. Hvis det er Radeon HD3450 du sikter til,så er det ikke bedre enn 8600GS. HD3450 ligger på nivå med 8400GS. Edit: Comparison of Graphic Cards Endret 18. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
superninja Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 denne går ein liten del over budsjettet men er ganske god: https://prisguiden.no/product.php?productId=91041EDIT!!! BIG EDIT!!: supert tilbud på den hos mpx!! med dobbelt minne, 320 gb hdd og blu-ray til same pris!!!! http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94259 Jeg har den, drar de fleste spill helt greit, jeg kjører CoD4 uten problem (alt på low though) men du blir vandt til det så det gjør egentlig ikke noe. Klarer CS:S veldig bra hvis du har FPS config (går helt fint uten også). På skolen funker den veldig bra også, den er ikke tung eller veldig stor. Er ikke noe å kjøpe stasjonær for hvis du trenger den til skole osv. Du får aldri brukt 2 PCer heller om du må kjøpe en ny laptop senere uansett. Men ikke forvent at du kan kjøre alt på High og full grafikk med en laptop på de nyeste spillene, men du klarer fint å spille spillene med kameratene dine på lan. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Den har et grafikk kort som jeg mener å huske er litt bedre enn 8600GS som det er på Acern. Hvis det er Radeon HD3450 du sikter til,så er det ikke bedre enn 8600GS. HD3450 ligger på nivå med 8400GS. Edit: Comparison of Graphic Cards Ooops, skulle ha sjekket den linken først. (har den liggende et sted) Ser du på 3DMark 05 er det imidlertid ikke stor forskjell. Se Link (4000 vs 4216) Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 hvorfor er stasjoner nødvendigvis bedre enn berbar?en grunn til at jeg har lyst på berbar er fordet på videregående må jeg ha det. jeg snakker ikke nødvendig vis om en GAMING pc bare den er rask å går ann å spille noen fps spill på så er jeg fårnøgd Jo naa skal du hoere her... En stasjonaer pc har du mulighet til aa oppgradere de delene du trenger aa oppgradere naar du trenger det. De har gode muligheter for spill og er som regel bedre i ytelse enn en baerbar fordi der behoever man ikke tenke paa plassen. I en baerbar skal alt sammen liksom trykkes ned til minste størrelse. Det eneste du kan oppgradere på en bærbar er minnekortene. Resten av delene pleier å være intergrert på hovedkortet. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 jeg har ikke behov for å skifte noen av delene viss jeg har en bra pc uansett.... men takk alle sammen, jeg tror jeg må legge ut en ny tråd om noen måneder, sikkert komt ut nye pcer og da;) Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 hvorfor er stasjoner nødvendigvis bedre enn berbar?en grunn til at jeg har lyst på berbar er fordet på videregående må jeg ha det. jeg snakker ikke nødvendig vis om en GAMING pc bare den er rask å går ann å spille noen fps spill på så er jeg fårnøgd Du er bare 14år og tenker på pc til videregående? Hmmmm... Om du er heldig har du den et år etter videregående. Da må pc'n være dyrere om du ønsker at den skal "holde" lengre. Ved vanlig bruk holder en slik pc med ditt bruk i sånn ca 3,5 år Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det jeg anbefaler er og kjope en Stasjoner pc og naar du kommer paa vidergaaende saa hopper du over til en Billig EEE pc eller Aspire ONE.. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 viss dere tror at en pc til 5000 ikke kan vare lenger så tro om igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå