Robocoop Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg tipper på 2.7 % på JAE og 3.5 % på den ujusterte. Med andre ord: Gjedrem må øke opp mot 7 % styringsrente for å stagge inflasjonen fremover. Lenke til kommentar
festen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Jeg tipper på 2.7 % på JAE og 3.5 % på den ujusterte. Med andre ord: Gjedrem må øke opp mot 7 % styringsrente for å stagge inflasjonen fremover. 2,5 % på JAE og 3,4 % Endret 9. juni 2008 av enim2 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hva ligger konsensus på? Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Blei bom ja, men de har ikke kontroll på tallene sine ifølge Mork. SSB sier at flyprisene gikk ned, selv om drivstoff øker kraftig i pris og det henger ikke på greip. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) De har ikke helt kontroll nei, utfordringen er å gjette hva slags tall de kommer opp med, ikke hvordan inflasjonen er. Jeg tror kanskje inflasjonen i Norge vil bli så høy at rentene kan gå veldig høyt, men da må det være fordi oljeprisen faller såpass kraftig at en kronesvekkelse krever det. Om ikke det skjer og oljeprisen stabiliserer seg på et høyt nivå, tror jeg ikke vi kommer til å se så veldig høye renter med det første, fordi det kan bli en slags enighet blant sentralbankene om å gå vekk ifra inflasjonsmålet og mer tilbake til å styre for å ha en høyere sysselsetting. De høye rentene vil da heller komme engang i fremtiden når all gjelden overalt er passe mye devaluert og det er på tide og få ned inflasjonen, som på slutten av 70 tallet. Endret 10. juni 2008 av enim2 Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Avgifter er ikke med i grunnlaget for KPI. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 De fører oss bak lyset. Akkurat som med innvandringen.......som også er så lav så lav. I følge SSB.. Lenke til kommentar
festen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det er spennende å se om Gjedrem hever renta eller om han lar seg prege av alle sjeføkonomene som ønsker å påvirke han til å holde renta i ro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå