JanThore Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei, er det noen som vet om PHP greier å finne skjerm størrelsen til den brukeren som er inne på sidene ?? Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei! Jeg har lett litt gjennom, å ikke klart å finne fram til at PHP klarer å finne skjerm størrelsen. Husker fra når jeg var borti javascript, så skal dette ikke ha noen problemer med å finne skjermstørrelsen. Så jeg vil anbefale deg å ta en titt på javascript i steden for(eller for å si det sånn, ta det med i php scriptet ditt). Her fant jeg et lite script som skal hente ut skjermstørrelse, håper det hjelper. document.write(screen.height, "<BR>", screen.width); Alltid noen som vet bedre:) Mvh Kjetil Tveit OddsSiden.com Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Riktig. PHP er serverside, og kan ikke brukes til slike ting. Javascript derimot, som kjøres i brukerens browser, kan brukes slik mixmastr skrev. Lenke til kommentar
JanThore Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Hei! Jeg har lett litt gjennom, å ikke klart å finne fram til at PHP klarer å finne skjerm størrelsen. Husker fra når jeg var borti javascript, så skal dette ikke ha noen problemer med å finne skjermstørrelsen. Så jeg vil anbefale deg å ta en titt på javascript i steden for(eller for å si det sånn, ta det med i php scriptet ditt). Her fant jeg et lite script som skal hente ut skjermstørrelse, håper det hjelper. document.write(screen.height, "<BR>", screen.width); Alltid noen som vet bedre:) Mvh Kjetil Tveit OddsSiden.com Ok, kommer hvertfall inn i riktig rettning ! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå