Gå til innhold

Lav 3dmark score!

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg nye data deler, og har spilt en del AOC (Age of Conan) i det siste. MEn jeg følte jeg hadde ganske dårlig fps i forhold til delene jeg har! Jeg har 1280x960, tatt av shadows og tatt ned litt på noen av wieve distancene, men resten er på maks.

Men jeg har ikke så bra fps at det er til å skryte av, er helt nede i 16 fps på det værste!

Delene jeg har er:

GF 8800 gts 320 mb

intel core 2 duo 3.0 ghz

4gb ocz ram

Får å se hvordan min pc var i forhold til andres med samme utsyr brukte jeg 3dmark06 proffesional edition!

Fikk 3Dmark score på 8306.

Og plant 500 andre med ca samme utstyr kom jeg helt sist!

Hva kan være galt? har jeg glemt å instalere noen drivere etc?

Og det står også at jeg bare har 3.25gb ram, var noen som sa det hadde noe med at grafikk kortet tok noen av minnet til rammen, mener ikke helt sikker på hva det betyr.

Og ingame i AOC når jeg ligger på 16 fps så bruker jeg bare 16% cpu. hva kan detta ha seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du de nyeste driverne til skjermkortet?

Førstegenerasjonsdriverne til det kortet er "katastrofalt" dårlige.

Har du helt oppdatert Vista/XP?

Har du alle driverne til komponentene dine innstallert?

Du kan dessuten hente ekstra "krefter" ved å overklokke skjermkortet ditt.

Mitt kjører på 640/1482/885 uten problemer, med standard kjøling. :)

Lenke til kommentar

Med det oppsettet burde du ha ca 9200-9500 poeng og oppover.

Regner med et eller annet er feil med oppsettet ditt :

*Sjekk innstillinger i bios (cpu og ram).

*Sjekk at Skjermkortet har oppdaterte drivere.

*Hovedkort bør ha riktige drivere.

Lenke til kommentar

ja Jeg har den nyeste driveren tilskjermkortet, iaf de på nvidia sine sider (regner med det er de nyeste) og jeg har lastet ned alt av de auto update tingene til XP

Så er jeg ikke helt sikker på drivere til andre komponenter. Cden som var med hovedkortet sto det ingen ting om chipset drivere etc. var noe annet husker ikke helt hva det var.

Hva mangler jeg da? er det CPU drivere?

Lenke til kommentar
Med det oppsettet burde du ha ca 9200-9500 poeng og oppover.

Regner med et eller annet er feil med oppsettet ditt :

*Sjekk innstillinger i bios (cpu og ram).

*Sjekk at Skjermkortet har oppdaterte drivere.

*Hovedkort bør ha riktige drivere.

Hvilke instillinger skal jeg se etter da? i biod (CPU og RAM)

Skjermkortet er jeg da ganske sikker på at er riktig, men kan jo prøve å laste ned igjenn fra nvidia og installere.

Og er ikke bombe sikker på hilke drivere jeg skal ha til hovedkortet, og cden som var med hovedkortet følte jeg ikke det var så mye bruk for. (kan være jeg som er totalt noob på MSI men)

Ingen av dere som kunne tenke dere å gi meg link til riktige drivere til hovedkortet mitt da. Bare så jeg er sikker på at jeg har de riktige.

har MSI P35 Neo2

Lenke til kommentar

Jeg glemte å spørre hvilken prosessor du har...

HER er siden til MSI som har drivere og BIOS-oppdatering.

Last ned alt av nyeste drivere derfra(skjermkort-driverendin er nyeste), og i nødsfall må det en BIOS-oppdatering til, men først bør du forsøke de andre driverne.

Lenke til kommentar

ok skal se på den siden nå straks, men den cpuen jeg har er intel core 2 duo e8400 3.0ghz mere du trenger å vite om den?

Edit! har instalert den nederste av de driverene på den siden du linket til, den øverste som er internett drivere (vist jeg ikke taar helt feil) veit jeg ikke helt hvordan jeg instalerer. Var ikke med noe .exe fil eller noe i dne duren, bare en info og noen sys.

Og den audio greia droppet jeg, for den trenger jge vel egentlig ikke får å få hovedkortet på rett sjøl. (har instalert en av de audio driverene fra cden)

Trur du det kan ha noe å si hvilken bios verson jeg har da?

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar

Jeg tok en ny test med 3Dmark nå, da fikk jeg 9714 som hørest bedre ut. Er ikke helt sikker på hva som hjalp på. Men iaf denne gangen hadde jeg akkurat startet maskinen å skrudd av alt av programmer som er mulig (AVG MSN etc)

Men under CPU test ligger jeg liksom fremdeles bare på sånn 0-1 fps, er det normalt?

Og jeg ligger fremdeles blant bunnen av de som har samme utstyr som meg, da lurer jeg på om de regner med de som har samme utstyr men har klokket det også?

Score jeg fikk:

9714 3Dmarks

SM2.0 Score: 4174

HDR/SM3.0 Scire: 4222

CPU Score: 2734

Ser det riktig ut?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Lavt score uten eller med OC ?

Et 8800gts 320 mb skal yte omtrent 8000 og et 512 mb 10000 med en due2core.

Har du sett bedre så er dette nok systemer som er overklokket til det lukter svidd.

Det er med uten overklokking ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...