Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var iphone handlet. De har visst økt kanselleringssatsene nå. Jeg fikk besked om at jeg måtte betale over 3000 for å kansellere etter mobilen var handlet. Jeg hadde heldigvis fått en gammel kontrakt med 2400 notert som sum.

Noen som kan slenge opp noen gode linker til guider og forum om mobilen. Ting man kan gjøre etc etc...

Lenke til kommentar

Et spørsmål omkring jailbreak, noe jeg ikke har gjort før.

Slik jeg har fortsått det så kan man nå gjennomføre en jailbreak etter at firmware er oppdatert til 2.2!

Tenkte å følge denne guiden. (Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.2 (QuickPwn PC) - ipod1.no)

Og mister man noe av det som er lagt inn på telefonen om man jailbreaker? Tenker spesielt på kontakter.

Eller kan jeg bruke itunes (sikkerhetskopiering) for å evnt forhindre det?

Og en siste ting, er det noen ulemper med å jailbreake telefonen?

:)

Lenke til kommentar

Hvis du oppdaterer gjennom iTunes så mister du muligheten for å låse den opp. Dette er tatt fra dev teams hjemmeside:

GOLDEN RULE: If you have a 3G iPhone and want potential soft unlock in the near future do NOT use QuickPwn, and do not use the official ipsw or the iTunes update process without using PwnageTool.

Locked iPhone 3G - Preserve Baseband

This applies if you have a locked iPhone 3G and you wish to update to 2.2 but preserve the iPhone’s current baseband software. Preserving the baseband will give you the maximum chance for any upcoming software unlock. To upgrade your phone to 2.2 and preserve the state of the baseband you need to create a custom .ipsw with PwnageTool. This custom .ipsw will not contain the baseband update but of course will still allow all the cool new stuff from 2.2.

There are plenty of tutorials about this process on the web, but PwnageTool contains intuitive graphics and easy to follow prompts that should have you up and running in no time at all. Please note: PwnageTool is only available for Mac OS X.

Det ser ut til at du burde vente litt. Det beste er å holde seg på 2.1 og ha jailbreak på den inntil videre.

Lenke til kommentar
Hvis du oppdaterer gjennom iTunes så mister du muligheten for å låse den opp. Dette er tatt fra dev teams hjemmeside:

GOLDEN RULE: If you have a 3G iPhone and want potential soft unlock in the near future do NOT use QuickPwn, and do not use the official ipsw or the iTunes update process without using PwnageTool.

Locked iPhone 3G - Preserve Baseband

This applies if you have a locked iPhone 3G and you wish to update to 2.2 but preserve the iPhone’s current baseband software. Preserving the baseband will give you the maximum chance for any upcoming software unlock. To upgrade your phone to 2.2 and preserve the state of the baseband you need to create a custom .ipsw with PwnageTool. This custom .ipsw will not contain the baseband update but of course will still allow all the cool new stuff from 2.2.

There are plenty of tutorials about this process on the web, but PwnageTool contains intuitive graphics and easy to follow prompts that should have you up and running in no time at all. Please note: PwnageTool is only available for Mac OS X.

Det ser ut til at du burde vente litt. Det beste er å holde seg på 2.1 og ha jailbreak på den inntil videre.

Det var nettopp det jeg ble litt i stuss på.

For er det ikke forskjell mellom unlock og jailbreak?

Jeg har brutt abonnementet hos Netcom, og trenger jo derfor ikke låse den opp siden den allerede er det.

Derimot vil jeg jailbreake den slik at jeg kan laste ned apps fra cydia.

Lenke til kommentar

Da min gode venn skal du nok bare laste ned quickpwn og den nyeste firmwaren til din telefon. Den finnes her blant annet: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=750

Når du låser opp en iphone så bryter du operatørlåsen som gir deg mulighet til å betale en minimumsavgift for ditt abb mens du ikke betaler bruddgebyret.

Når du jailbreaker en iPhone så åpner du den for uatoriserte endringer som f.eks andre alternativer til AppStore som Cydia og Installer der du kan motta mange forskjellige programmer med ulike funksjoner.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Satser på jeg jailbreaker telefonen i løpet av kvelden evnt i morgen.

Bare et lite spørsmål omkring evnt datatap ved å gjør det.

En sikkerhetskopi i iTunes vil bringe telefonen tilbake til slik den er nå om breaken ikke går som planlagt?

*edit: 2.2 er installert på telefonen via itunes. er det et problem siden du linket til firmware?

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Der har jeg dessverre to dårlige erfaringer. Den ene skjedde npr jeg gjenopprettet den originale iPhone jeg eier til 2.0 fra 1.1.4 og den andre skjedde dessverre når jeg jailbreaket til 2.2.

I begge tilfellene satt jeg igjen med ingen telefonliste og notater balnt annet. Jeg er mildt sagt forbanna PGA det. Mitt tips er å ta skjermbilde av det som er viktig og legge de på telefonen igjen etter jailbreak. Jeg er ennå fly forbanna på grunn av det.

Nei, men det er vanlig å laste ned firmwarefilen separat og bruke quickpwn til å "pwne" telefonen.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Der har jeg dessverre to dårlige erfaringer. Den ene skjedde npr jeg gjenopprettet den originale iPhone jeg eier til 2.0 fra 1.1.4 og den andre skjedde dessverre når jeg jailbreaket til 2.2.

I begge tilfellene satt jeg igjen med ingen telefonliste og notater balnt annet. Jeg er mildt sagt forbanna PGA det. Mitt tips er å ta skjermbilde av det som er viktig og legge de på telefonen igjen etter jailbreak. Jeg er ennå fly forbanna på grunn av det.

Å miste kontaktene er det verste som kan skje.

Får synke de opp mot outlook elns da tenker jeg.

Nei, men det er vanlig å laste ned firmwarefilen separat og bruke quickpwn til å "pwne" telefonen.

ok! thx!

Lenke til kommentar
I begge tilfellene satt jeg igjen med ingen telefonliste og notater balnt annet. Jeg er mildt sagt forbanna PGA det. Mitt tips er å ta skjermbilde av det som er viktig og legge de på telefonen igjen etter jailbreak. Jeg er ennå fly forbanna på grunn av det.telefonen.

Kjipt, fungerte fint for min del å gå fra 2.1 til 2.2 og så kjøre quickpwn. Tapte ingen data, eneste var at jeg selvfølgelig måtte legge inn programmer fra Cydia på nytt.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å åpne safari eller lignende når jeg har 3g og Edge dekning får jeg bare beskjed om at jeg ikke abbonerer på noe mobildatanettverk? Det er litt rart, hadde akkurat samme abb. når jeg hadde HTC Touch Diamond. Da virket de fint!

Noen som vet hvorfor jeg ikke får brukt 3g / Edge? Er det noen innstilling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...