Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg burde egentlig forklart det nærmere. Jeg håpet på at noen forsto meg :)

Følger med i iPhone tråden, iPod Touch-Tråden og denne her. Så det er ikke vanskelig å bli forvirret eller poste feil.

Mitt andre alternativ hadde nok vært å betale full pris og få den låst opp. Men jeg tviler på at noen med original iPhone har gjort det før.

Lenke til kommentar

Jeg har fått kjøpt iPhone, men det tar så lenge som til den 27 før jeg får det nye simkortet operativt. I mellomtiden har jeg et annet kort fra Tele2, men dette virker ikke å funke i det hele tatt for å motta signaler. Står bare at jeg har en hvit strek oppe i venstre hjørne, men anrop eller sms fungerer ikke.

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Hei, trenger en ny telefon, og driver å vurdere iphone opp i mot nokia e71. Har funnet ut at jeg er mest lysten på iphone, men lurer på hvordan den leverer på noen områder:

1) GPS'en. Er den god å bruke, og er den dyr i bruk? Selvfølgelig avhengig av hvor langt du kjører osv, men er det noen her som har brukt GPS funskjonen litt og kan dele erfaringer?

2) Noen som har omtrentlig peiling på batteriets levetid ved "moderat" bruk? Med moderat mener jeg null spilling, lite surfing, men sjekking av e-post en gang om dagen, 10-20 sms'er og mellom 30-60 minutter samtale om dagen. 4-5 dager i uken vil den og bli brukt som mp3 spiller 1-2 timer.

3)Skrive tekst og lagre på tlf, altså notater? Er flittig bruker av å skrive ned ting i en sms, og lagre den i utkast. Går veldig fort og greit på min Samsung, og er til stor hjelp i min hverdag.

4) Er kalenderfunksjonen bra?

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Jeg har fått kjøpt iPhone, men det tar så lenge som til den 27 før jeg får det nye simkortet operativt. I mellomtiden har jeg et annet kort fra Tele2, men dette virker ikke å funke i det hele tatt for å motta signaler. Står bare at jeg har en hvit strek oppe i venstre hjørne, men anrop eller sms fungerer ikke.

Noen ideer?

Nå gjør du meg usikker. Mener du at du skal bryte avtalen mellom deg og Netcom for å bruke et Tele2 simkort du har liggende? Hvis ja på det spørsmålet så må du så fort som mulig ringe inn til Netcom og si opp din avtale.

Hei, trenger en ny telefon, og driver å vurdere iphone opp i mot nokia e71. Har funnet ut at jeg er mest lysten på iphone, men lurer på hvordan den leverer på noen områder:

1) GPS'en. Er den god å bruke, og er den dyr i bruk? Selvfølgelig avhengig av hvor langt du kjører osv, men er det noen her som har brukt GPS funskjonen litt og kan dele erfaringer?

2) Noen som har omtrentlig peiling på batteriets levetid ved "moderat" bruk? Med moderat mener jeg null spilling, lite surfing, men sjekking av e-post en gang om dagen, 10-20 sms'er og mellom 30-60 minutter samtale om dagen. 4-5 dager i uken vil den og bli brukt som mp3 spiller 1-2 timer.

3)Skrive tekst og lagre på tlf, altså notater? Er flittig bruker av å skrive ned ting i en sms, og lagre den i utkast. Går veldig fort og greit på min Samsung, og er til stor hjelp i min hverdag.

Hei på deg å :) Vil først minne om at all min erfaring stammer fra en førstegenerasjons iPhone.

Spm1: ingen erfaring

Spm2: Jeg er rimelig sikker på at du vil ha et meget greit batteri med de bruksområder du lister opp.

Spm3: Det er en notatfunksjon tilgjenglig ja. har selv litt under 30 notater i skrivende stund.

Spm4: Kalenderfunksjonen er litt for avansert for min del. Men dette er en smakssak :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

1: Veldig rask og nøyaktig, og multitouch gjør bruken til en drøm. Veldig små utgifter i bruk.

2: Batteriet er bra så lenge man tar forhåndsregler med Wi-Fi, 3G og lysstyrke. Men har man orden på dette så lader du ca annenhver natt.

3: Dette er noe dritt på iPhone, ingen cut and paste. Men notater og notatprogrammer flommer det av og fungerer bra.

4: Kalenderen er veldig lett å bruke å har mange funksjoner, men den har noen småmangler som irriterer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp jailbraket en iPhone 1gen over MSN og med LogMeIn til en vennine i Washington. Det var overraskende enkelt, og når fikk jeg lyst til å gjøre det med min 3G også. Men vil jeg miste alt på telefonen når jeg jailbraker den? Tenker da på innstillinger osv. Alt annet har jeg vel allerede i iTunes.

Lenke til kommentar

Et spørsmål som sikkert er stilt før, men som "bare må" stilles igjen. Folk her inne er sikkert så godt bevandret med telefonen at her får jeg et godt svar.

Har i skrivende stund en nokia N80 - den fikk jeg etter å ha brukt HTC touch i lengre tid. Jobber som frilansfotograf/journalist på "det høyeste plan" så har derfor behov for 3g på mobilen for enkel overførsel av bilder. Nokiaen har jeg på lading hver kveld (mistenker at det batteriet er litt surt ja), så batteritiden på iphone kan jeg leve med så lenge den lever litt over en dag med jevnlig bruk.

Sender mellom 0-60 sms om dagen og har vell 0-1,5 time med samtaler. Bruker sjelden wifi på nokiaen men det blir nok brukt det også på en evt iphone

Fyller år om 2 dager og alle maser om hva jeg ønsker meg. Hadde derfor tenkt å nevne et kompromiss med denne telefonen - men er usikker på om det er vits.

Hva tror dere?

Edit: Hovedgrunnen til at touchen ble erklært død var at den til slutt ble så treig at det var ulevelig. Ligger Iphonen i samme leia her når det gjelder dette? Noen som har opplevd at iphonen stopper fullstendig?

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...