Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...

iPhone 3GS  

830 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

• Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

• Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei da har jeg endelig fått kjøpt meg en Iphone 16g hvit. jippi jailbreaka på 2 min kjempe kjekt.. hmmz mitt tips på quickpwn er at følg og les den guiden som er gjentatt her på forumet et par ganger så funker det kjempe bra. lett

det er den beste tlf jeg har hatt så langt

Lenke til kommentar
Hei da har jeg endelig fått kjøpt meg en Iphone 16g hvit. jippi jailbreaka på 2 min kjempe kjekt.. hmmz mitt tips på quickpwn er at følg og les den guiden som er gjentatt her på forumet et par ganger så funker det kjempe bra. lett

det er den beste tlf jeg har hatt så langt

Gratulerer :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt Iphone litt under en uke, og at det er den beste på brukervennlighet er jeg ikke i tvil om.

Men den beste telefonen jeg har eid er den ikke, da det er for mange småting som trekker ned.

Iphone har fått meg til å fikle mer med mobilen enn jeg noen gang tidligere har gjort, men vet ikke helt om det er posetivt eller negativt :)

Lenke til kommentar

Heisann, opplevde et problem i dag med iphonen min..

Bor på vestlandet og på grunn av dårlig vær så har det vært svakt med tele-signal...

Dette merket jeg godt da iphonen min søkte etter nettverk og kom med feilmeldinger i tider og utider, men så til problemet...

Da jeg la ifra meg telefonen i går så var den fulladet, i dag da jeg stod opp så var batteriet nesten tomt! Tipper dette henger sammen med den dårlige telefondekningen, men dette er uansett noe som ikke skal skje... Noen som vet hvordan jeg unngår dette i fremtiden? Er det flere som har opplevd dette eller er det bare meg? Har ikke skikkelig dekning enda, så jeg har foreløpig skrudd på fly-modus for å hindre at dette skjer igjen..

(har ikke skrudd på push-data)

Lenke til kommentar

3G suger mer strøm en Jenna suger penis, mao det er helt voldsomt forskjell på iphone med 3g på og av.

|edit| Er på vestlandet selv, bergenser i eksil på Askøy. Voldsomt batteriforbruk her også med 3G av, bytter dekning mellom Telenor og Netcom konstant (har onecall)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Jeg bor selv på vestlandet og har oppdaget et annet lite problem de siste dagene i alt dette uværet. Hvis du går ute og det regner og skjermen får litt regn på seg reagerer den dårlig på hvor du plasserer fingrene på skjermen, hvis den reagerer i det hele tatt. Fikser alle de forskjellige bærevæse/beskyttelsestingene for dette?

Lenke til kommentar

Selv om jeg i utgangspunktet er mest gira på Nokia N79, har jeg vært og prøvd en Iphone 3G, og jeg er noget betatt av den.

Men en av hovedgrunnene til at jeg er skeptisk til Iphone 3G er batteriet. Har likevel forstått det slik at bare ved å skru av 3G, øker batteriets levetid betraktelig. Jeg er ikke avhengig av 3G, og pleier heller ikke ha bluetooth på hele tiden. Videre er ikke wi-fi aktivert, annet enn akkurat når jeg trenger det. Da burde vel egentlig batteri være noe tema for at jeg ikke skulle vurdere Iphone?

Ser at notater ikke kan synkes med Outlook, som jeg bruker. Men går det an å overføre notater til og fra Itunes?

Videre har jeg lest at dersom man sletter en SMS fra noen, slettes alle SMS'ene fra denne personen. Det kan vel ikke stemme? Og dersom det likevel stemmer, hva er vitsen med det?

Kameraet i Iphone har fått mye kritikk, men jeg synes egentlig ikke bildene blir så aller verst. Men hvordan genereres filnavn for bildene? På Nokias smarttelefoner med S60 operativsystem generes de med dato pluss et nummer. På Sony Ericsson genereres de med filnavn noe à la det man finner på digitalkamera. Dermed får man unike filnavn. På Samsung og Nokiatelefoner (med S40 operativsystem), får filene navnet Bilde 001, Bilde 002 osv. Slettes bildene fra telefonen, begynner telleverket på nytt igjen. Dette fører til at man lett får like filnavn, noe som ikke går så bra.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg syntes da ikke batteriet er så fryktelig dårlig som alle skal ha det til, men heller ikke noe å skryte av. Jeg lader den nesten hver natt, liker å ha fullt med batteri hele tiden :p

Og ja, skal du slette meldinger fra en person, må du slette hele samtalen. Helt enig at dette er ekstremt plagsomt til tider. Kanskje jeg ikke kan nok om iPhone, men tror da det er sånn det fungerer.

Kameraet derimot syntes jeg heller ikke er så dårlig at det gjør noe. Zooming og videofunskjon får du ved hjelp av et par apps i iTunes Store!

Lenke til kommentar
Jeg syntes da ikke batteriet er så fryktelig dårlig som alle skal ha det til

Min 2G varte MINST dobbelt så lenge som min 3G. Til tross for at 3G er skrudd av. Har til og med tatt av data-tilkobling nå (fjernet APN), uten at det hjelper. "Usage" tiden som oppgis er alt for høy. Den teller ofte selv om telefonen er er låst/skjerm av. En gang var usage på 7 timer, selv om telefonen var ubrukt i 12 timer. Så det er tydeligvis ting som går i bakgrunnen. Og ja, dette skjedde også før jeg jailbreaket den,, og på alle tidligere firmwares.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

I utgangspunktet høres varmt vann + iphone ut som oppskriften på en dårlig idé, men for all del. Om du har fått fysiske riper på skjermen er det vel ingen ting som fjerner dem, men om du får fjernet medt mulig møkk fra nede i ripene vil de nok se litt mindre synlige ut. Prøv med mikrofiberkluter og andre tørre remedier før du begynner med flytende substanser er mitt råtips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...